Τελικά ο Θησέας δεν τα κατάφερε, ή ίσως ο Μινώταυρος (o Kρητικός, όχι αυτός ο άλλος) να κράτησε μακρυά τους Αμερικάνους.
Η προχτεσινή ανάρτηση...
... του ΦΕΚ 125 είχε σαν τίτλο το πολύ ενδιαφέρον «Παράταση κατά ένα έτος της Συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής». Κοινώς η Συμφωνία για την Σούδα, το «μάννα εξ ουρανού» έχει βάση μια παράταση για 1 μόλις έτος.
Η παράταση ήταν τελικά για ένα μόλις έτος, ούτε για 5 ούτε για 10. Από την στιγμή που ο καθένας από εμάς νοικιάσει ένα «ακίνητο» για ένα μόλις έτος (γιατί έτσι θέλει ο ιδιοκτήτης), για την οικονομία της συζήτησης ας πούμε ένα «διαμέρισμα», τότε είναι προφανώς πως δεν θα πληρώσει από την τσέπη του ούτε για ανακαίνιση, τοποθέτηση ηλιακού, ούτε θα βάλει νέα air-condition.
Έτσι απλοϊκά, δεν πρέπει να περιμένουμε ούτε Arleigh Burke (σε hot transfer μάλιστα), ούτε F-15, ούτε μάλλον κι από αυτά τα «ρημάδια» τα F-35 (πόσα θέλαμε, 20 ή 30; και σε ποια βάση θα τα βάζαμε;) Η αλήθεια είναι πως με την κατάσταση των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων σήμερα, αλλά και την οικονομική κατάσταση της χώρας, κάθε προσφορά μεταχειρισμένου υλικού που θα κάλυπτε κενά θα ήταν ευπρόσδεκτη (αρκεί φυσικά να υπερθεμάτιζαν τα επιτελεία).
Η βάση της Σούδας είναι σημαντική, καθώς είναι σε στρατηγικό σημείο στην Μεσόγειο, εξαιρετικά προστατευμένο, και σε ένα λιμάνι που μπορεί να δεχτεί από SSBN μέχρι και αεροπλανοφόρο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ΗΠΑ συζητούσαν να μας παραχωρήσουν μεταχειρισμένο υλικό προκειμένου να υπογράψουμε μια συμφωνία πολλών ετών, που θα τους επέτρεπε να επενδύσουν σε αναβάθμιση των υποδομών.
Τι σημαίνει αυτό; πως ο Αμερικανός πρέσβης, ο Υπουργός Άμυνας, το ΥΠΕΞ των ΗΠΑ δεν μπορούν να πάνε στο Κογκρέσο με κάτι περισσότερο από μερικά Μ113 για δωρεάν παραχώρηση στην Ελλάδα, άντε ίσως για καλύτερες τιμές στον επιπλέον εξοπλισμό των Kiowa Warrior (που κι αυτά τα περιμένουμε, και τα περιμένουμε, και τα περιμένουμε…).
Αν αυτό που εδώ στην Ελλάδα ονομάζουμε «αιτιολογική έκθεση» πάει στους Αμερικανούς αντιπροσώπους με θέμα «Παραχώρηση 2 Arleigh Burke στην Ελλάδα, γιατί είναι καλά παιδιά, μάγκες και καραμπουζουκλήδες αυτοί εκεί κάτω» έχουμε την αμυδρά υποψία πως «δεν θα περάσει». Ίσως μερικά site να το πιστεύουν, αλλά εμείς θα μας επιτρέψετε να είμαστε λίγο πιο απαισιόδοξοι. (ptisi)
Η προχτεσινή ανάρτηση...
... του ΦΕΚ 125 είχε σαν τίτλο το πολύ ενδιαφέρον «Παράταση κατά ένα έτος της Συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής». Κοινώς η Συμφωνία για την Σούδα, το «μάννα εξ ουρανού» έχει βάση μια παράταση για 1 μόλις έτος.
Η παράταση ήταν τελικά για ένα μόλις έτος, ούτε για 5 ούτε για 10. Από την στιγμή που ο καθένας από εμάς νοικιάσει ένα «ακίνητο» για ένα μόλις έτος (γιατί έτσι θέλει ο ιδιοκτήτης), για την οικονομία της συζήτησης ας πούμε ένα «διαμέρισμα», τότε είναι προφανώς πως δεν θα πληρώσει από την τσέπη του ούτε για ανακαίνιση, τοποθέτηση ηλιακού, ούτε θα βάλει νέα air-condition.
Έτσι απλοϊκά, δεν πρέπει να περιμένουμε ούτε Arleigh Burke (σε hot transfer μάλιστα), ούτε F-15, ούτε μάλλον κι από αυτά τα «ρημάδια» τα F-35 (πόσα θέλαμε, 20 ή 30; και σε ποια βάση θα τα βάζαμε;) Η αλήθεια είναι πως με την κατάσταση των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων σήμερα, αλλά και την οικονομική κατάσταση της χώρας, κάθε προσφορά μεταχειρισμένου υλικού που θα κάλυπτε κενά θα ήταν ευπρόσδεκτη (αρκεί φυσικά να υπερθεμάτιζαν τα επιτελεία).
Η βάση της Σούδας είναι σημαντική, καθώς είναι σε στρατηγικό σημείο στην Μεσόγειο, εξαιρετικά προστατευμένο, και σε ένα λιμάνι που μπορεί να δεχτεί από SSBN μέχρι και αεροπλανοφόρο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ΗΠΑ συζητούσαν να μας παραχωρήσουν μεταχειρισμένο υλικό προκειμένου να υπογράψουμε μια συμφωνία πολλών ετών, που θα τους επέτρεπε να επενδύσουν σε αναβάθμιση των υποδομών.
Τι σημαίνει αυτό; πως ο Αμερικανός πρέσβης, ο Υπουργός Άμυνας, το ΥΠΕΞ των ΗΠΑ δεν μπορούν να πάνε στο Κογκρέσο με κάτι περισσότερο από μερικά Μ113 για δωρεάν παραχώρηση στην Ελλάδα, άντε ίσως για καλύτερες τιμές στον επιπλέον εξοπλισμό των Kiowa Warrior (που κι αυτά τα περιμένουμε, και τα περιμένουμε, και τα περιμένουμε…).
Αν αυτό που εδώ στην Ελλάδα ονομάζουμε «αιτιολογική έκθεση» πάει στους Αμερικανούς αντιπροσώπους με θέμα «Παραχώρηση 2 Arleigh Burke στην Ελλάδα, γιατί είναι καλά παιδιά, μάγκες και καραμπουζουκλήδες αυτοί εκεί κάτω» έχουμε την αμυδρά υποψία πως «δεν θα περάσει». Ίσως μερικά site να το πιστεύουν, αλλά εμείς θα μας επιτρέψετε να είμαστε λίγο πιο απαισιόδοξοι. (ptisi)
