Κάτι παραπάνω από ευοίωνο είναι το μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων Νικόλαος Βαρβατές μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.
"Ο ελληνόκτητος στόλος θα συνεχίσει να είναι πρώτος για πολλά χρόνια και με τις νέες συνθήκες όπως έχουν διαμορφωθεί με την Κίνα, αλλά και άλλες μεγάλες και ραγδαίες αναπτυσσόμενες χώρες, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι από τις πλέον...
σημαντικές παγκοσμίως" σημείωσε, με αφορμή τα στοιχεία της "Review of Maritime Transport 2010" σύμφωνα με την οποία η ελληνόκτητη ναυτιλία ήταν πρώτη στον κόσμο το 2010.
Ο κ. Βαρβατές τόνισε ακόμη ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει πολύ σημαντικό ρόλο και για την πατρίδα μας καθώς είναι η βιομηχανία στην οποία μπορούμε να διακρινόμαστε διεθνώς. Πρέπει ωστόσο, πρόσθεσε, αυτός ο ρόλος να αναγνωρισθεί κάποτε και στον τόπο μας ώστε να μπορέσει η ελληνική κοινωνία να εκμεταλλευθεί στο μάξιμουμ τις δυνατότητες προσφοράς που έχει η ελληνική ναυτιλία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της "Review of Maritime Transport 2010" της Unctad ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος (πλοία 1.000 gt και άνω) το 2010 διέθετε 3.150 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 186.095.162 dwt έναντι 3.064 πλοίων μεταφορικής ικανότητας 169.426.690 dwt που ήταν στις αρχές του 2009.
Αυτό σημειώνει ότι με όρους χωρητικότητας ο ελληνικός στόλος κατείχε το 2010 το 15,96% του παγκόσμιου στόλου έναντι 15,33 που κατείχε το 2009.
Στη δεύτερη θέση είναι η Ιαπωνία που το 2009 είχε ξεπεράσει την Ελλάδα ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε η Κίνα που ξεπέρασε την Γερμανία η οποία βρίσκεται πλέον στην τέταρτη θέση.
Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία του Οκτωβρίου του 2010 της Naftiliakis, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 689 πλοία συνολικής χωρητικότητας 62.175.567 dwt σε διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο.
Συγκεκριμένα ναυτολογούνται 312 πλοία στην Κίνα, 296 στην Κορέα, 27 στην Ιαπωνία, 15 σε διάφορα ναυπηγεία, 14 στις Ινδίες, 11 στο Βιετνάμ 7 στις Φιλιππίνες, 5 στη Ρουμανία, 1 στη Δανία και 1 στην Ελλάδα.
Από skai.gr