3 Οκτωβρίου 2010

Επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου με τα Σκόπια

Τον Φεβρουάριο, το σκοπιανό πρακτορείο ειδήσεων ‘MakFax’ δημοσίευσε την πρόθεση επιχειρηματικών κύκλων, που δραστηριοποιούνται στα Σκόπια, για σύνδεση της Φλώρινας με το Μοναστήρι (Μπίτολα). Το 1890 με οθωμανικό ιραδέ, εκχωρήθηκε στη Deutsche Bank του Βερολίνου, το δικαίωμα κατασκευής και εκμετάλλευσης για 99 χρόνια, σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού πλάτους που θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με το Μοναστήρι (Μπίτολα). Η γραμμή κατασκευάστηκε το 1894, αλλά με όσα συνέβησαν...

... έκτοτε και τη μεσολάβηση πολέμων, πολλά σημεία καταστράφηκαν και έπαυσε να λειτουργεί. Η τακτική προσέλευση Ελλήνων στην αγορά του Μοναστηρίου (30΄ από τη Φλώρινα) καθιστά κερδοφόρα την επιχείρηση που θα το αναλάβει.

Τώρα, η ‘Σιδενόρ’, με τη θυγατρική της ‘Dojran Steel’ (παραγωγή προϊόντων χάλυβα) στο Nikolic, στις όχθες της Δοϊράνης (80 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη), επαναφέρει το θέμα της σύνδεσης, αυτή τη φορά μεταξύ της σκοπιανής και της ελληνικής Δοϊράνης. Υπήρχε σιδηροδρομική σύνδεση πριν από ένα αιώνα, όπου ο συρμός από τη σκοπιανή πλευρά, μετά από εννιά χλμ. συνδεόταν με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και φυσικά με τη Θεσσαλονίκη.

Ο Έλληνας διευθυντής της ‘Dojran Steel’, πιστεύει ότι, με την κινητοποίηση των επιχειρηματιών της κεντρικής Μακεδονίας που δραστηριοποιούνται στα Σκόπια, η ελληνική κυβέρνηση θα δει το θέμα θετικά, διότι αυτό έχει τεθεί ήδη από το 2007, αλλά μέχρι τώρα δεν έγινε καμιά σχετική ενέργεια. Καλό θα είναι φυσικά, στην υπό εξέταση μελέτη να συμπεριληφθεί το γεγονός την ευκολότερης πρόσβασης των Ελλήνων στα πολυπληθή καζίνο, που ιδρύθηκαν ακριβώς σ’ αυτήν την περιοχή.
«Σάρισσα»