Τι δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Values
Πάνω από οκτώ στους 10 ξένοι τουρίστες της Θεσσαλονίκης δηλώνουν πως θέλουν να επισκεφθούν ξανά την πόλη στο μέλλον, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα...
... έρευνας της Values, τα οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Μερεκούλιας, κατά τη διάρκεια του 2ου συνεδρίου για την ακίνητη περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα, Prodexpo North, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μερεκούλιας, η πλειονότητα των επισκεπτών της πόλης, ήτοι το 65%, έρχεται για αναψυχή, ενώ οι τρεις στους 10 την επισκέπτονται για επαγγελματικό σκοπό, τάση που, όπως είπε, εμφανίζεται αυξητική.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι η Θεσσαλονίκη μόλις για το 25% των ξένων τουριστών αποτελεί τον αποκλειστικό προορισμό του, ενώ για το 75% αποτελεί μέρος του ταξιδιού του.
Στα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης που διαπιστώνουν οι επισκέπτες της πόλης είναι κατά σειρά η διασκέδαση και το φαγητό ( όπως λέει το 55% των ερωτηθέντων) και το αίσθημα ασφάλειας (25%), ενώ το σημαντικότερο πρόβλημα που εντοπίζουν, με διαφορά από το δεύτερο, είναι οι μετακινήσεις εντός της πόλης σύμφωνα με το 65% - ακολουθεί η συμπεριφορά των επαγγελματιών με 20%.
«Το δυνατότερο σημείο της πόλης φαίνεται να είναι η θέση της και η εύκολη πρόσβαση σε αυτή (σσ: όχι οι μετακινήσεις εντός αυτής). Η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει είναι ότι δεν έχει ξεχωριστεί ταυτότητα, ωστόσο διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να τη βοηθήσουν να αποκτήσει το brand name», ανέφερε ο κ. Μερεκούλιας, προσθέτοντας ότι οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές για όσους θέλουν να τοποθετηθούν στην αγορά των τουριστικών ακινήτων.
Ο ίδιος παρουσίασε και μελέτη για τον ξενοδοχειακό κλάδο, σύμφωνα με την οποία, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης εμφάνισαν μέση πληρότητα 73% το 2018, με περίπου 2,5 εκατ. διανυκτερεύσεις. Ενδεικτική είναι η αύξηση στις αφίξεις από το 2017 έως το 2018.
Πέγκας: Αντιστρέψαμε την τουριστική εικόνα της Θεσσαλονίκης
Στα επιτεύγματα της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της πόλης από το 2011 έως σήμερα αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.
«Καταφέραμε και βάλαμε την πόλη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και από 1 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2011, εκ των οποίων το 75% από Έλληνες, φτάσαμε στις 2,5 εκα. - 3 εκατ. ανεπίσημα – εκ των οποίων είναι ξένοι το 54%», τόνισε. Όπως είπε, από το 2014 και έπειτα ξεκίνησαν να γίνονται επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα, την αρχή στις οποίες έκανε το Μακεδονία Παλλάς με την ανακαίνισή του, η οποία «ήταν καταλύτης και προκάλεσε ντόμινο».
Αναφέρθηκε ακόμη στη μεγάλη ανάπτυξη της οικονομίας διαμοιρασμού και των καταλυμάτων τύπου Airbnb, καθώς και στη δημιουργία σχεδόν 30 νέων μπουτίκ ξενοδοχείων. Σημαντική είναι, σύμφωνα με τον κ. Πέγκα, και η συμβολή των μεγάλων δημόσιων επενδύσεων, στο λιμάνι, το αεροδρόμιο και το μετρό, αλλά κυρίως η δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Όπως είπε, το 2018 οι Ισραηλινοί ήταν η πρώτη εθνικότητα στους διεθνείς επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. «Βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη πολιτικά στιγμή. Δεν θεωρώ αυτονόητη την περαιτέρω εξέλιξη του τουρισμού της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε αναπτύξει το 15-20% των δυνατοτήτων της πόλης και έχει δημιουργηθεί ένας κύκλος ανθρώπων που έχουν εμψυχωθεί από τον δήμο για να συνεχίσουν την εξωστρέφεια. Υπάρχει προοπτική, χρειάζεται να επενδύσει η τοπική κοινότητα και να πιστέψει στην πόλη», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Χριστόπουλος, διευθυντής επενδύσεων της Εθνικής Πανγαία, είπε ότι η τοποθέτηση στο ξενοδοχείο Lazaristes ήταν μία πολύ καλή εμπειρία για το πρώτο έτος, με ικανοποιητική κίνηση και πληρότητες και εντυπωσιακά νούμερα. Ανέφερε ακόμη ότι η Πανγαία δέχεται κρούσεις από τράπεζες για να επενδύσει σε resorts, τα οποία βρέθηκαν στα χέρια τους λόγω κόκκινων δανείων.
Ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain, Πάνος Παλαιολόγος, έκανε λόγο για μεγάλες ανάγκες επαγγελματικής διαχείρισης σε ξενοδοχειακές μονάδες.
«Η Θεσσαλονίκη έχει κάνει τεράστια βήματα και έχει βελτιωθεί η ψυχολογία στην πόλη. Αποτελεί σήμερα ένα εξαιρετικό παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης, ωστόσο λείπει ακόμη η αυτοπεποίθηση από τους ξενοδόχους. Είναι πλέον ένας διεθνής προορισμός, αλλά δεν πρέπει να επικεντρωθεί στην “υψηλή πελατεία”, η οποία δεν φτάνει για να τροφοδοτήσει τη ζωή της πόλης. Χρειάζονται όλες οι μονάδες, από τα resorts, μέχρι τα μπουτίκ και τα καταλύματα airbnb. Όποιος τουρίστας μπορεί να έρθει είναι καλοδεχούμενος.
» Πάντως, η πόλη έχει μεγάλα περιθώρια για να απευθυνθεί στο “υψηλό” τουριστικό κοινό», τόνισε. Αναφέρθηκε ακόμη στη λειτουργία από την HotelBrain του ξενοδοχείου τριών αστέρων Bianco Olympico στην παραλία Βατοπεδίου στη Σιθωνία, καθώς και του Antigon στη Θεσαλονίκη.
Η αρχιτέκτονας και ιδρύτρια της Deda & Architects, Μαρία Δέδα, είπε ότι η τάση στον σχεδιασμό είναι σήμερα το eco-friendly design και το πώς η χρήση υλικών μπορούν να κάνουν τον επισκέπτη να νιώσει καλύτερα και να βοηθήσουν στην ευζωία του.
Πάνω από οκτώ στους 10 ξένοι τουρίστες της Θεσσαλονίκης δηλώνουν πως θέλουν να επισκεφθούν ξανά την πόλη στο μέλλον, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα...
... έρευνας της Values, τα οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Μερεκούλιας, κατά τη διάρκεια του 2ου συνεδρίου για την ακίνητη περιουσία στη Βόρεια Ελλάδα, Prodexpo North, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μερεκούλιας, η πλειονότητα των επισκεπτών της πόλης, ήτοι το 65%, έρχεται για αναψυχή, ενώ οι τρεις στους 10 την επισκέπτονται για επαγγελματικό σκοπό, τάση που, όπως είπε, εμφανίζεται αυξητική.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι η Θεσσαλονίκη μόλις για το 25% των ξένων τουριστών αποτελεί τον αποκλειστικό προορισμό του, ενώ για το 75% αποτελεί μέρος του ταξιδιού του.
Στα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης που διαπιστώνουν οι επισκέπτες της πόλης είναι κατά σειρά η διασκέδαση και το φαγητό ( όπως λέει το 55% των ερωτηθέντων) και το αίσθημα ασφάλειας (25%), ενώ το σημαντικότερο πρόβλημα που εντοπίζουν, με διαφορά από το δεύτερο, είναι οι μετακινήσεις εντός της πόλης σύμφωνα με το 65% - ακολουθεί η συμπεριφορά των επαγγελματιών με 20%.
«Το δυνατότερο σημείο της πόλης φαίνεται να είναι η θέση της και η εύκολη πρόσβαση σε αυτή (σσ: όχι οι μετακινήσεις εντός αυτής). Η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει είναι ότι δεν έχει ξεχωριστεί ταυτότητα, ωστόσο διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να τη βοηθήσουν να αποκτήσει το brand name», ανέφερε ο κ. Μερεκούλιας, προσθέτοντας ότι οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές για όσους θέλουν να τοποθετηθούν στην αγορά των τουριστικών ακινήτων.
Ο ίδιος παρουσίασε και μελέτη για τον ξενοδοχειακό κλάδο, σύμφωνα με την οποία, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης εμφάνισαν μέση πληρότητα 73% το 2018, με περίπου 2,5 εκατ. διανυκτερεύσεις. Ενδεικτική είναι η αύξηση στις αφίξεις από το 2017 έως το 2018.
Πέγκας: Αντιστρέψαμε την τουριστική εικόνα της Θεσσαλονίκης
Στα επιτεύγματα της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της πόλης από το 2011 έως σήμερα αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.
«Καταφέραμε και βάλαμε την πόλη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και από 1 εκατ. διανυκτερεύσεις το 2011, εκ των οποίων το 75% από Έλληνες, φτάσαμε στις 2,5 εκα. - 3 εκατ. ανεπίσημα – εκ των οποίων είναι ξένοι το 54%», τόνισε. Όπως είπε, από το 2014 και έπειτα ξεκίνησαν να γίνονται επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα, την αρχή στις οποίες έκανε το Μακεδονία Παλλάς με την ανακαίνισή του, η οποία «ήταν καταλύτης και προκάλεσε ντόμινο».
Αναφέρθηκε ακόμη στη μεγάλη ανάπτυξη της οικονομίας διαμοιρασμού και των καταλυμάτων τύπου Airbnb, καθώς και στη δημιουργία σχεδόν 30 νέων μπουτίκ ξενοδοχείων. Σημαντική είναι, σύμφωνα με τον κ. Πέγκα, και η συμβολή των μεγάλων δημόσιων επενδύσεων, στο λιμάνι, το αεροδρόμιο και το μετρό, αλλά κυρίως η δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Όπως είπε, το 2018 οι Ισραηλινοί ήταν η πρώτη εθνικότητα στους διεθνείς επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. «Βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη πολιτικά στιγμή. Δεν θεωρώ αυτονόητη την περαιτέρω εξέλιξη του τουρισμού της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε αναπτύξει το 15-20% των δυνατοτήτων της πόλης και έχει δημιουργηθεί ένας κύκλος ανθρώπων που έχουν εμψυχωθεί από τον δήμο για να συνεχίσουν την εξωστρέφεια. Υπάρχει προοπτική, χρειάζεται να επενδύσει η τοπική κοινότητα και να πιστέψει στην πόλη», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Χριστόπουλος, διευθυντής επενδύσεων της Εθνικής Πανγαία, είπε ότι η τοποθέτηση στο ξενοδοχείο Lazaristes ήταν μία πολύ καλή εμπειρία για το πρώτο έτος, με ικανοποιητική κίνηση και πληρότητες και εντυπωσιακά νούμερα. Ανέφερε ακόμη ότι η Πανγαία δέχεται κρούσεις από τράπεζες για να επενδύσει σε resorts, τα οποία βρέθηκαν στα χέρια τους λόγω κόκκινων δανείων.
Ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain, Πάνος Παλαιολόγος, έκανε λόγο για μεγάλες ανάγκες επαγγελματικής διαχείρισης σε ξενοδοχειακές μονάδες.
«Η Θεσσαλονίκη έχει κάνει τεράστια βήματα και έχει βελτιωθεί η ψυχολογία στην πόλη. Αποτελεί σήμερα ένα εξαιρετικό παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης, ωστόσο λείπει ακόμη η αυτοπεποίθηση από τους ξενοδόχους. Είναι πλέον ένας διεθνής προορισμός, αλλά δεν πρέπει να επικεντρωθεί στην “υψηλή πελατεία”, η οποία δεν φτάνει για να τροφοδοτήσει τη ζωή της πόλης. Χρειάζονται όλες οι μονάδες, από τα resorts, μέχρι τα μπουτίκ και τα καταλύματα airbnb. Όποιος τουρίστας μπορεί να έρθει είναι καλοδεχούμενος.
» Πάντως, η πόλη έχει μεγάλα περιθώρια για να απευθυνθεί στο “υψηλό” τουριστικό κοινό», τόνισε. Αναφέρθηκε ακόμη στη λειτουργία από την HotelBrain του ξενοδοχείου τριών αστέρων Bianco Olympico στην παραλία Βατοπεδίου στη Σιθωνία, καθώς και του Antigon στη Θεσαλονίκη.
Η αρχιτέκτονας και ιδρύτρια της Deda & Architects, Μαρία Δέδα, είπε ότι η τάση στον σχεδιασμό είναι σήμερα το eco-friendly design και το πώς η χρήση υλικών μπορούν να κάνουν τον επισκέπτη να νιώσει καλύτερα και να βοηθήσουν στην ευζωία του.