Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είδηση προέκυψε από την κινεζική εφόρμηση σε υποδομές μας
Σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης στο ypodomes.com υπάρχει έντονο Κινεζικό ενδιαφέρον που θα συνδυάζει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής...
... γραμμής στην Αιτωλοακαρνανία και την αξιοποίηση του Λιμένα Αστακού.
Όλα αυτά όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές είναι σε επίπεδο διερεύνησης δυνατοτήτων σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση και φυσικά το ΥΠΟΙΑΝ, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ως επί το πλείστον κρατικές Κινεζικές εταιρείες για την ανάληψη μεγάλων έργων στην χώρα μας στους τομείς των σιδηροδρομικών και λιμενικών υποδομών, όπου διαφαίνονται μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες.
Υπενθυμίζεται ότι στο τελευταίο ταξίδι του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα, είχαν υπάρξει επαφές μεταξύ άλλων με την China Railway construction Engineering Group και την China State Construction Engineering. Επίσης μην ξεχνάμε και το πρόσφατο ενδιαφέρον που έδειξαν Αμερικανικές εταιρείες όπως είχε αποκαλύψει στο 9ο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας ο τότε Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Οι Κινέζοι βλέποντας μπροστά, με την αλματώδη ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά εκτιμούν ότι η ύπαρξη μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα δίνει τη δυνατότητα διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων προς την κεντρική και Δυτική Ευρώπη μέσω και της Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα από το λιμάνι Αστακού το οποίο διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές για μία τέτοια επένδυση, εκδήλωσαν το επενδυτικό τους ενδιαφέρον.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πρότασης είναι η ύπαρξη (ανενεργής μετρικής) σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 44 χλμ η οποία ξεκινά από το Κρυονέρι και μέσω Μεσολογγίου φτάνει μέχρι το Αγρίνιο. Στα αρνητικά είναι η αδυναμία σύνδεσης με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (τον ΠΑΘΕΠ) καθώς με τον τρόπο που κατασκευάστηκε η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθιστά αδύνατη τη διέλευση τρένου, λόγω μεγάλης κλίσης.
Προς το παρόν είμαστε σε προκαταρκτικό επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι για να προχωρήσει ένα τέτοιο πλάνο θα πρέπει να υπάρξει στρατηγικός σχεδιασμός και συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φυσικά με τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ως αρμόδιες ΔΕΚΟ.
Όπως γίνεται αντιληπτό το λιμάνι του Αστακού αναδεικνύεται σε σοβαρό επενδυτικό προορισμό στον τομέα των μεταφορών και των logistics και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν κάποια ή κάποιες από τις επενδυτικές προτάσεις μετουσιωθούν σε επενδύσεις πράγμα που θα σημάνει και την γεωμετρική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας αλλά και συγκεκριμένα της Αιτωλοακαρνανίας. Ήδη με τη λειτουργίας της Ιόνιας Οδού , έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στις οδικές μεταφορές της περιοχής.
του Νίκου Καραγιάννη, ypodomes.com
Σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης στο ypodomes.com υπάρχει έντονο Κινεζικό ενδιαφέρον που θα συνδυάζει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής...
... γραμμής στην Αιτωλοακαρνανία και την αξιοποίηση του Λιμένα Αστακού.
Όλα αυτά όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές είναι σε επίπεδο διερεύνησης δυνατοτήτων σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση και φυσικά το ΥΠΟΙΑΝ, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ως επί το πλείστον κρατικές Κινεζικές εταιρείες για την ανάληψη μεγάλων έργων στην χώρα μας στους τομείς των σιδηροδρομικών και λιμενικών υποδομών, όπου διαφαίνονται μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες.
Υπενθυμίζεται ότι στο τελευταίο ταξίδι του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα, είχαν υπάρξει επαφές μεταξύ άλλων με την China Railway construction Engineering Group και την China State Construction Engineering. Επίσης μην ξεχνάμε και το πρόσφατο ενδιαφέρον που έδειξαν Αμερικανικές εταιρείες όπως είχε αποκαλύψει στο 9ο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας ο τότε Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Οι Κινέζοι βλέποντας μπροστά, με την αλματώδη ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά εκτιμούν ότι η ύπαρξη μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα δίνει τη δυνατότητα διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων προς την κεντρική και Δυτική Ευρώπη μέσω και της Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα από το λιμάνι Αστακού το οποίο διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές για μία τέτοια επένδυση, εκδήλωσαν το επενδυτικό τους ενδιαφέρον.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πρότασης είναι η ύπαρξη (ανενεργής μετρικής) σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 44 χλμ η οποία ξεκινά από το Κρυονέρι και μέσω Μεσολογγίου φτάνει μέχρι το Αγρίνιο. Στα αρνητικά είναι η αδυναμία σύνδεσης με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (τον ΠΑΘΕΠ) καθώς με τον τρόπο που κατασκευάστηκε η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθιστά αδύνατη τη διέλευση τρένου, λόγω μεγάλης κλίσης.
Προς το παρόν είμαστε σε προκαταρκτικό επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι για να προχωρήσει ένα τέτοιο πλάνο θα πρέπει να υπάρξει στρατηγικός σχεδιασμός και συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φυσικά με τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ως αρμόδιες ΔΕΚΟ.
Όπως γίνεται αντιληπτό το λιμάνι του Αστακού αναδεικνύεται σε σοβαρό επενδυτικό προορισμό στον τομέα των μεταφορών και των logistics και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν κάποια ή κάποιες από τις επενδυτικές προτάσεις μετουσιωθούν σε επενδύσεις πράγμα που θα σημάνει και την γεωμετρική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας αλλά και συγκεκριμένα της Αιτωλοακαρνανίας. Ήδη με τη λειτουργίας της Ιόνιας Οδού , έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στις οδικές μεταφορές της περιοχής.
του Νίκου Καραγιάννη, ypodomes.com