23 Ιουλίου 2019

Να τι έδωσε ο Ερντογάν στη VW για το εργοστάσιο στην Τουρκία

Παρότι αναμένουμε την επίσημη ενημέρωση από τη VW, η Τουρκία είναι τελικά η χώρα που η γερμανική μάρκα επέλεξε για το νέο εργοστάσιό της στην περιοχή μας, ύστερα από κίνηση «ματ» της τελευταίας στιγμής του Ερντογάν.

Όπως λοιπόν αναφέρει...


... η Deutsche Welle και το ARD, παρότι τελικά η Βουλγαρία, η δεύτερη υποψήφια χώρα για το νέο εργοστάσιο, λόγω των χαμηλότερων μισθών της έδειχνε ότι θα έπαιρνε αυτή το χρίσμα από τη VW, τελικά ο Ερντογάν με μια κίνηση της τελευταίας στιγμής κατάφερε να πείσει τους Γερμανούς να φέρουν το εργοστάσιο στη χώρα του και πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή της Manisa, δίπλα από τη Σμύρνη.

Τι έταξε λοιπόν ο Ερντογάν στη VW; Όπως αναφέρουν τα Γερμανικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα πηγές μέσα από την Κυβέρνηση, ο «Σουλτάνος» υποσχέθηκε να μειώσει άμεσα το φόρο για τα νέα μοντέλα με υψηλή κατανάλωση που ισχύει στην Τουρκία. Με τη μείωση αυτή του φόρου, άμεσα θα πέσει η τιμή έως και κατά 41% σε ένα VW Passat, το κύριο μοντέλο που θέλει διακαώς να πουλήσει η VW στην Τουρκία.

Υπολογίζεται ότι μετά από αυτή την εξέλιξη μέσα σε ένα χρόνο σχεδόν 40.000 νέα Passat sedan αναμένεται να πωληθούν στην Τουρκία, πολλά από τα οποία μάλιστα θα κατευθυνθούν στα χέρια κυβερνητικών στελεχών. Μάλιστα, ο ίδιος ο Ερντογάν για να καθησυχάσει τους Γερμανούς ότι όλα θα πάνε ρολόι, είναι έτοιμος να τους προσφέρει γραπτές εγγυήσεις που θα επικυρώνουν το νούμερο αυτό των Passat που θα πωληθούν στη χώρα.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι παρότι αρχικά το νέο εργοστάσιο της VW στην Τουρκία δεν θα κατασκευάζει το Passat (θα παράγει όπως έχουμε ξαναγράψει μοντέλα της Skoda και τη SEAT), στόχος της VW είναι στο μέλλον και η παραγωγή του μεσαίου σεντάν της να μεταφερθεί εκεί, ώστε να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις του αυτοκινήτου στη χώρα.

Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η απόφαση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου της VW στην Τουρκία δεν ήταν εύκολη, αφού υπήρξαν πολλές αντιρρήσεις του σωματείου εργαζομένων της VW λόγω των προβλημάτων με τα δικαιώματα των εργατών στην Τουρκία, αλλά γενικότερα και λόγω της ρευστής οικονομικής κατάστασης της χώρας.
Σπύρος Χώτος, newsauto