Εγκρίθηκε την Πέμπτη από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) το σχέδιο ανάπτυξης λιμένα (ΣΑΛ) που υπέβαλε στο υπουργείο Ναυτιλίας...
... η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΟΛΘ).
To σχέδιο ανάπτυξης λιμένα περιλαμβάνει την ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης του ΟΛΘ, ενώ το master plan που περιλαμβάνει το επενδυτικό σχέδιο, έχει ήδη εγκριθεί, πληροφορείται η «Κ» αρμοδίως.
Ειδικότερα στις επενδύσεις που εγκρίθηκαν, συνολικού ύψους της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται η επιμήκυνση και ο εκσυγχρονισμός του προβλήτα των εμπορευματοκιβωτίων στα 440 μέτρα και η εκβάθυνση γύρω του στα 17,6 μέτρα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 18.000 TUEs (Super Post New Panamax).
Ακόμη, περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 για να εξυπηρετείται βέλτιστα το χύδην φορτίο αλλά και η ενοποίηση των προβλητών 4 και 5.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης της South East Gateway Thessaloniki, του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ, και του ελληνικού Δημοσίου ανέρχονται στα 180 εκατ., ενώ οι πρόσθετες επενδύσεις που ενέταξε η νέα διοίκηση στο σχέδιο ανάπτυξης ανέρχονται σε επιπλέον 90 εκατ. και ο μηχανολογικός εξοπλισμός που θα αποκτηθεί, υπολογίζεται σε δαπάνη άλλων 30 εκατ.
Ηδη το management του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΘ, Σωτήρη Θεοφάνη, έχει ξεκινήσει τις προκηρύξεις των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ενώ, όπως ο ίδιος επισήμανε πρόσφατα, φέτος η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να φτάσει στα 450.000 TEUs και του συμβατικού φορτίου σε 4.500.000 τόνους, όταν το 2018 ήταν 425.000 TEUs και 3.850.000 τόνους αντίστοιχα.
Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν πως η ΟΛΘ Α.Ε. στο τελικό σχέδιο ανάπτυξης λιμένα που υπέβαλε στη Γενική Γραμματεία Λιμένων «έλαβε υπόψη και ικανοποίησε όλες τις παρατηρήσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, η οποία με τη σειρά της είχε λάβει υπόψη της όλες τις παρατηρήσεις που είχε κάνει η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), με την υπ’ αριθμόν 95/2019 απόφασή της».
«Η όλη διαδικασία εξελίχθηκε με πλήρη και απολύτως ομαλή συνεργασία των τριών φορέων, δηλαδή της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, της ΡΑΛ και της ΟΛΘ Α.Ε.», επισημαίνουν από την Ακτή Βασιλειάδη, όπου βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας.