Τι δείχνει έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης για τους πιο επικίνδυνους νομούς της χώρας
Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων...
... έως 25 ετών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Επίσης στην Ελλάδα κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ.».
Αυτό αναφέρεται στην ετήσια αξιολόγηση περιφερειακών ενοτήτων Ελλάδας με βάση τα ατυχήματα και τις βεβαιωθείσες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για το 2018 που συνέταξε το Πολυτεχνείο Κρήτης, και πιο συγκεκριμένα ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης (επίτιμος διδάκτορας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών της Ισπανίας, Distinguished Research Professor, Audencia Business School, Γαλλία), o δρ Μιχαήλ Νικολαράκης (διδάκτορας Πολυτεχνείου Κρήτης) και ο κ. Νίκος Γιανναράκης (επιστημονικός συνεργάτης Πολυτεχνείου Κρήτης).
Η μελέτη που παρουσιάζει ο Διονύσης Βυθούλκας στο «Βήμα της Κυριακής» έρχεται σε μια περίοδο όπου η Τροχαία βρίσκεται επί ποδός για την ομαλή έξοδο και επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, ενώ ως προς τα επικίνδυνα σημεία των δρόμων όπου ζητείται από τους οδηγούς να έχουν αυξημένη προσοχή, αυτά, όπως σημειώνουν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., βρίσκονται ως επί το πλείστον στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Στη μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης τονίζεται ότι «το πρόβλημα των ατυχημάτων και για το 2018, όπως διαπιστώθηκε και τα προηγούμενα χρόνια, είναι εντονότερο στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά (Κρήτη, Επτάνησα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) που το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα ΙΧ αυτοκίνητα και πάρα πολλά δίκυκλα. Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Παράλληλα, αναφέρεται ότι στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες, με 230 τροχαία ατυχήματα και 300 παθόντες από αυτά. Οι 17 ήταν νεκροί, 37 σοβαρά τραυματίες και 246 ελαφριά τραυματίες. Το προηγούμενο έτος βρισκόταν στη δεύτερη θέση με 163 τροχαία ατυχήματα, ενώ το 2016 βρισκόταν στην τρίτη θέση.
Τι λένε οι ειδικοί
«Μέχρι να γίνει συνείδηση στον έλληνα οδηγό η οδική ασφάλεια και το κράτος σεβόμενο τους οδηγούς κατασκευάσει ασφαλείς οδικές υποδομές, είναι αδήριτη ανάγκη να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι αστυνομικοί επιβάλλεται να είναι ειδικά καταρτισμένοι στα θέματα οδικής ασφάλειας και αυστηρότεροι με τους οδηγούς με μηδενικά όρια ανεκτικότητας», αναφέρει ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης.
Παράλληλα ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου επισημαίνει πως οι τροχονόμοι θα πρέπει να βρίσκονται κυρίως στον δρόμο, καθώς με την παρουσία τους λειτουργούν αποτρεπτικά αλλά και κατασταλτικά.
Οπως σημείωσε, εάν ένας οδηγός δει απλώς τον τροχονόμο, δεν θα προχωρήσει σε παράβαση, είτε κινείται εντός πόλης είτε σε εθνική οδό, ενώ όταν διαπιστώνει την απουσία των ενστόλων ή οχημάτων όπως περιπολικά τότε επιλέγει να ξεπεράσει τα όρια.
Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων...
... έως 25 ετών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Επίσης στην Ελλάδα κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ.».
Αυτό αναφέρεται στην ετήσια αξιολόγηση περιφερειακών ενοτήτων Ελλάδας με βάση τα ατυχήματα και τις βεβαιωθείσες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για το 2018 που συνέταξε το Πολυτεχνείο Κρήτης, και πιο συγκεκριμένα ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης (επίτιμος διδάκτορας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών της Ισπανίας, Distinguished Research Professor, Audencia Business School, Γαλλία), o δρ Μιχαήλ Νικολαράκης (διδάκτορας Πολυτεχνείου Κρήτης) και ο κ. Νίκος Γιανναράκης (επιστημονικός συνεργάτης Πολυτεχνείου Κρήτης).
Η μελέτη που παρουσιάζει ο Διονύσης Βυθούλκας στο «Βήμα της Κυριακής» έρχεται σε μια περίοδο όπου η Τροχαία βρίσκεται επί ποδός για την ομαλή έξοδο και επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, ενώ ως προς τα επικίνδυνα σημεία των δρόμων όπου ζητείται από τους οδηγούς να έχουν αυξημένη προσοχή, αυτά, όπως σημειώνουν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., βρίσκονται ως επί το πλείστον στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Στη μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης τονίζεται ότι «το πρόβλημα των ατυχημάτων και για το 2018, όπως διαπιστώθηκε και τα προηγούμενα χρόνια, είναι εντονότερο στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά (Κρήτη, Επτάνησα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) που το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα ΙΧ αυτοκίνητα και πάρα πολλά δίκυκλα. Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Παράλληλα, αναφέρεται ότι στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Κυκλάδες, με 230 τροχαία ατυχήματα και 300 παθόντες από αυτά. Οι 17 ήταν νεκροί, 37 σοβαρά τραυματίες και 246 ελαφριά τραυματίες. Το προηγούμενο έτος βρισκόταν στη δεύτερη θέση με 163 τροχαία ατυχήματα, ενώ το 2016 βρισκόταν στην τρίτη θέση.
Τι λένε οι ειδικοί
«Μέχρι να γίνει συνείδηση στον έλληνα οδηγό η οδική ασφάλεια και το κράτος σεβόμενο τους οδηγούς κατασκευάσει ασφαλείς οδικές υποδομές, είναι αδήριτη ανάγκη να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι αστυνομικοί επιβάλλεται να είναι ειδικά καταρτισμένοι στα θέματα οδικής ασφάλειας και αυστηρότεροι με τους οδηγούς με μηδενικά όρια ανεκτικότητας», αναφέρει ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης.
Παράλληλα ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου επισημαίνει πως οι τροχονόμοι θα πρέπει να βρίσκονται κυρίως στον δρόμο, καθώς με την παρουσία τους λειτουργούν αποτρεπτικά αλλά και κατασταλτικά.
Οπως σημείωσε, εάν ένας οδηγός δει απλώς τον τροχονόμο, δεν θα προχωρήσει σε παράβαση, είτε κινείται εντός πόλης είτε σε εθνική οδό, ενώ όταν διαπιστώνει την απουσία των ενστόλων ή οχημάτων όπως περιπολικά τότε επιλέγει να ξεπεράσει τα όρια.