20 Μαρτίου 2019

Πρόσκληση συνεργασίας απευθύνει ο Euroasia στις ελληνικές αρχές για τη διασύνδεση Κρήτης

Ανοικτή πρόσκληση συνεργασίας στις ελληνικές αρχές για την υλοποίηση της διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, όπως σχεδιάσθηκε ως μέρος της διακρατικής διασύνδεσης Κρήτης - Κύπρου - Ισραήλ και στο πλαίσιο...


... του οδικού χάρτη που έχει υποδείξει η Ε.Ε., απηύθυνε χθες ο Euroasia δηλώνοντας προσηλωμένος στην υλοποίηση του έργου.

Με ένα εκτενές δελτίο Τύπου ο Εuroasia τοποθετείται επί όλων των επίμαχων θεμάτων που συνοδεύουν τη διασύνδεση της Κρήτης. Σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις της ελληνικής πλευράς να προχωρήσουν το έργο ως εθνικό, ο Εuroasia σημειώνει ότι αυτό δεν υποκαθιστά την κατασκευή του ήδη εγκεκριμένου έργου (ΕΚΕ 3.10.3) αλλά ουσιαστικά δημιουργεί ένα νέο έργο και επαναφέρει την προγενέστερη του μνημονίου συναντίληψης κατάσταση, δηλαδή της κατασκευής δύο ή και περισσότερων ξεχωριστών έργων.

Οσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, ο Euroasia ξεκαθαρίζει ότι ως φορέας υλοποίησης του έργου είχε αποδεχθεί εξαρχής και εξακολουθεί να αποδέχεται την πλήρη μεταβίβαση της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής στον ΑΔΜΗΕ αμέσως μετά την ηλέκτρισή της, δηλαδή το 2022.

Σε σχέση με τους υπόλοιπους επιμέρους όρους της υπό διαπραγμάτευσης συμφωνίας μετόχων που προτάθηκε από τον ΑΔΜΗΕ (shareholders’ agreement), η EuroAsia Interconnector δεν έχει οποιαδήποτε άλλη εμπορική ή επιχειρηματική διαφωνία σε οποιοδήποτε θέμα που αφορά τη συμφωνία μετόχων (shareholders’ agreement) πλην της κατοχύρωσης τεχνικών προδιαγραφών και διαδικασιών προκήρυξης που θα διασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα του συνολικού έργου, επισημαίνοντας ότι ουδέποτε υπαναχώρησε από τις διαπραγματεύσεις και τα συμφωνηθέντα.

Ως προς την οικονομική του επάρκεια επισημαίνει ότι «εκπληρώνει όλες τις συμβατικές και κανονιστικές υποχρεώσεις που της έχουν ανατεθεί, αναλαμβάνοντας την πλήρη χρηματοδότηση του έργου. Προς διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου ο φορέας υλοποίησης, πέραν της δικής του οικονομικής συνεισφοράς, έχει ήδη εξασφαλίσει τη συμμετοχή κορυφαίων χρηματοδοτικών οργανισμών και από κοινού αναλαμβάνουν την πλήρη χρηματοδότηση του έργου με ίδια και δανειακά κεφάλαια».

Αναφέρει επίσης ότι «τον Οκτώβριο του 2018 είχε υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης προς το CEF (συμπεριλαμβανομένου και του σκέλους Κρήτης - Αττικής) την οποία δυστυχώς δεν έχει συνυπογράψει η ελληνική πλευρά (παρά την υπογραφή της κυπριακής κυβέρνησης), επικαλούμενη μονομερή απόφαση της ΡΑΕ η οποία όπως τοποθετήθηκε και γραπτώς η Ε.Ε., είναι παράνομη και άκυρη.

Επίσης αναφέρει ότι έχει υποβάλει ως απαιτούμενο ποσό ιδίων κεφαλαίων για την κατασκευή της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής τα 320 εκατ. ευρώ και έχει αποδεχθεί γραπτώς στην Ε.Ε. και στις Ρυθμιστικές Αρχές τη συμμετοχή του στο αρχικό κεφάλαιο του SPV Κρήτης - Αττικής που ορίσθηκε στα 200 εκατ. ευρώ, καταλήγοντας ότι «οποιεσδήποτε άλλες αναφορές είναι απλά παραπλανητικές πληροφορίες».