19 Μαρτίου 2019

Η Αλβανία επέλεξε τουριστικό σλόγκαν που προκαλεί φρίκη!

Η Αλβανία επέλεξε ένα σλόγκαν για την τουριστική της καμπάνια που πάγωσε τους αγγλόγλωσσους όλου του πλανήτη.

Είναι δε τόσο τρομακτικό, που μεγάλες ιστοσελίδες παγκοσμίως «κράζουν»...


... τη μικρή χώρα, κυρίως με σκωπτικά σχόλια, χαρακτηρίζοντας το σλόγκαν της ως ένα από τα χειρότερα διαφημιστικά τουριστικής εκστρατείας.

Ποιο είναι αυτό και γιατί έγινε τόσος χαμός; Το σλόγκαν που επέλεξαν οι Αλβανοί είναι το «Be taken by Albania». Η φράση «be taken» θα ήθελε να έχει τη σημασία του «μαγευτείτε» ή «ενθουσιαστείτε» από την Αλβανία, εξηγεί η αυστραλιανή ιστοσελίδα News. Ωστόσο, κάνει και τον συνειρμό του «απαχθείτε» από την Αλβανία. Να πέσετε, δηλαδή, θύμα απαγωγής.

Πώς προέκυψε αυτός ο συνειρμός στη δυτική κοινή γνώμη; Από την ταινία «Taken» (2008) με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον. Στα ελληνικά έχει μεταφραστεί ως «Η αρπαγή». Στην ταινία του 2008, ο Λίαμ Νίλσον υποδύεται έναν πρώην πράκτορα της CIA. Η κόρη του Κιμ και η καλύτερή της φίλη Αμάντα, σύμφωνα με το σενάριο, ενώ βρίσκονται σε διακοπές στη Γαλλία πέφτουν θύματα απαγωγής από Αλβανούς σωματέμπορους.

Σε κάθε περίπτωση, το διαφημιστικό σλόγκαν που επέλεξε η Αλβανία θεωρείται από τα χειρότερα στην ιστορία του τουρισμού. Αναφερόμενη σε αυτό το θέμα η βρετανική Telegraph, παραθέτει και μια λίστα με τα καλύτερα τουριστικά σλόγκαν. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση καλύτερου σλόγκαν παγκοσμίως, με το «All time classic».