Πείραμα, με αντικείμενο τη διαρροή ευαίσθητων στρατιωτικών πληροφοριών μέσω των social media, πραγματοποίησε μία ομάδα του Κέντρου Αριστείας «StratCom» του ΝΑΤΟ στη Λετονία.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του πειράματος, εξετάστηκε...
... κατά πόσα η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης «προδίδει» πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα στρατεύματα και τις πολεμικές αποστολές.
Με προϋπολογισμό μόλις 60 δολαρίων, η ομάδα του «StratCom» κατάφερε να συγκεντρώσει πληροφορίες για τις τοποθεσίες ανάπτυξης των στρατιωτών, για τις μετακινήσεις των στρατευμάτων και για τις ημερομηνίες διεξαγωγής των ενεργών σταδίων των στρατιωτικών ασκήσεων.
Παράλληλα, κατόρθωσε να πείσει ορισμένους στρατιώτες να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους και να συλλέξει δεδομένα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εκβιασμό μερικών εξ αυτών. Παρότι είναι ασαφές σε ποια ακριβώς χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ πραγματοποιήθηκε το πείραμα, τα αποτελέσματα -σύμφωνα με την εφημερίδα «The Telegraph»- προκάλεσαν αναταράξεις στους κόλπους των στρατιωτικών αναλυτών του Ηνωμένου Βασιλείου.
Για την εκτέλεση του πειράματος, οι ερευνητές του «StratCom» δημιούργησαν ψεύτικους λογαριασμούς και ψεύτικες ομάδες στα social media, ενώ χρησιμοποίησαν συγκεκριμένες μεθόδους «κοινωνικής μηχανικής». Όπως αποδείχθηκε, η πλέον επικίνδυνη πλατφόρμα για την απόκτηση ευαίσθητων πληροφοριών συνίσταται στο Instagram, το οποίο είναι αρκετά δημοφιλές ανάμεσα στους στρατιώτες του ΝΑΤΟ.
Η δεύτερη πιο χρήσιμη πλατφόρμα είναι το Facebook, μέσω του οποίου η ερευνητική ομάδα επηρέασε ομαδικά γκρουπ στρατιωτών, χάρη στη λειτουργία των «προτεινόμενων φίλων».
Το πείραμα αποφασίστηκε να διεξαχθεί στον απόηχο του σκανδάλου «Cambridge Analytica» και της κατάθεσης του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, σχετικά με την ευκολία απόκτησης προσωπικών δεδομένων χρηστών των social media.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του πειράματος, εξετάστηκε...
... κατά πόσα η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης «προδίδει» πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα στρατεύματα και τις πολεμικές αποστολές.
Με προϋπολογισμό μόλις 60 δολαρίων, η ομάδα του «StratCom» κατάφερε να συγκεντρώσει πληροφορίες για τις τοποθεσίες ανάπτυξης των στρατιωτών, για τις μετακινήσεις των στρατευμάτων και για τις ημερομηνίες διεξαγωγής των ενεργών σταδίων των στρατιωτικών ασκήσεων.
Παράλληλα, κατόρθωσε να πείσει ορισμένους στρατιώτες να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους και να συλλέξει δεδομένα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εκβιασμό μερικών εξ αυτών. Παρότι είναι ασαφές σε ποια ακριβώς χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ πραγματοποιήθηκε το πείραμα, τα αποτελέσματα -σύμφωνα με την εφημερίδα «The Telegraph»- προκάλεσαν αναταράξεις στους κόλπους των στρατιωτικών αναλυτών του Ηνωμένου Βασιλείου.
Για την εκτέλεση του πειράματος, οι ερευνητές του «StratCom» δημιούργησαν ψεύτικους λογαριασμούς και ψεύτικες ομάδες στα social media, ενώ χρησιμοποίησαν συγκεκριμένες μεθόδους «κοινωνικής μηχανικής». Όπως αποδείχθηκε, η πλέον επικίνδυνη πλατφόρμα για την απόκτηση ευαίσθητων πληροφοριών συνίσταται στο Instagram, το οποίο είναι αρκετά δημοφιλές ανάμεσα στους στρατιώτες του ΝΑΤΟ.
Η δεύτερη πιο χρήσιμη πλατφόρμα είναι το Facebook, μέσω του οποίου η ερευνητική ομάδα επηρέασε ομαδικά γκρουπ στρατιωτών, χάρη στη λειτουργία των «προτεινόμενων φίλων».
Το πείραμα αποφασίστηκε να διεξαχθεί στον απόηχο του σκανδάλου «Cambridge Analytica» και της κατάθεσης του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, σχετικά με την ευκολία απόκτησης προσωπικών δεδομένων χρηστών των social media.