10 Ιανουαρίου 2019

Οι Κινέζοι χλευάζουν τον οίκο Burberry για την «ανατριχιαστική» πρωτοχρονιάτικη καμπάνια

Ο βρετανικός οίκος μόδας Burberry προφανώς δεν κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των Κινέζων καταναλωτών με τη νέα καμπάνια του με αφορμή την κινεζική πρωτοχρονιά.

Η διαφημιστική εκστρατεία...
... του οίκου Burberry, η οποία περιλαμβάνει μοντέλα από την Κίνα που ποζάρουν με ένα κάπως θλιμμένο ύφος προκάλεσε πλήθος σχολίων, λίγους μήνες αφού ο ιδρυτής του οίκου Dolce & Gabbana κατάφερε με σχόλιό του να εξοργίσει τους Κινέζους.

Ο οίκος Burberry χαρακτήρισε την καμπάνια ως ένα «πορτρέτο ενότητας, στο οποίο διασταυρώνονται όλες οι γενιές μιας οικογένειας για να γιορτάσουν». Στημένη σαν να είναι οικογενειακή φωτογραφία και με τη συμμετοχή διάσημων Κινέζων ηθοποιών, η καμπάνια δεν φαίνεται να συγκίνησε και πολύ τους ντόπιους.

​Αντιθέτως, πολλοί ήταν αυτοί που εξοργίστηκαν με το κόνσεπτ της φωτογράφισης και κυρίως με το παγωμένο ύφος των πρωταγωνιστών της. Ένας χρήστης του Weibo, της μεγαλύτερης πλατφόρμας κοινωνικών μέσων δικτύωσης της Κίνας, σχολίασε ότι τα μοντέλα της Burberry μοιάζουν με «μια ομάδα ανθρώπων που θέλουν να σκοτώσουν αυτήν την τρομερά πλούσια γιαγιά και τσακώνονται για την κληρονομιά της», σύμφωνα με τον ιστότοπο μόδας Jing Daily.

Άλλοι περιέγραψαν τις φωτογραφίες ως «ανατριχιαστικές» που θυμίζουν κηδεία. «Πρώτα ο Balenciaga, στη συνέχεια ο Dolce & Gabbana, και τώρα ο Burberry; Η κινεζική πρωτοχρονιά είναι μια περίοδος για οικογενειακές συγκεντρώσεις, χαρά και τύχη. Αυτοί οι άνθρωποι μοιάζουν με ηθοποιούς σε ταινία τρόμου», γράφει ένας άλλος χρήστης του Weibo, σύμφωνα με το Channel News Asia.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Κινέζοι καταναλωτές επέκριναν έναν ευρωπαϊκό οίκο μόδας. Η ιταλική μάρκα Dolce & Gabbana ήρθε αντιμέτωπη με μποϊκοτάζ στην Κίνα μετά το σχόλιο του συνιδρυτή της, Στέφανο Γκαμπάνα, που την αποκάλεσε «σκ..χώρα» αλλά έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη.