Μεγάλη αύξηση στη χρήση μοτοποδηλάτων κατά 50%
Ανάληψη έξι πρωτοβουλιών, με τη μορφή του κατ’ επείγοντος, για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρότεινε η αναπληρώτρια διευθύντρια...
... του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), Γεωργία Αϋφαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής της στην ημερίδα της Voria.gr «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες: Δημιουργώντας τις συνθήκες για βιώσιμη κινητικότητα και οικονομική ανάπτυξη» που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής.
Συγκεκριμένα, η κ. Αϋφαντοπούλου είπε ότι μόλις γίνει πραγματικότητα το μετρό θα δημιουργηθούν ζητήματα, με τα οποία η Θεσσαλονίκη πρέπει να ασχοληθεί άμεσα. Πρότεινε συγκεκριμένα τα εξής:
1) εκπόνηση μελέτης για την άμεση διαμόρφωση υπαίθριων και, εφόσον γίνεται, στεγασμένων χώρων στάθμευσης στις τερματικές εγκαταστάσεις του μετρό, και παρεμβάσεις προστασίας γειτονιών στη Βούλγαρη και στα δυτικά,
2) αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών με βάση την υφιστάμενη γνώση και δεδομένα για τον χρονικό ορίζοντα 2020 και 2023,
3) συντονισμός φορέων για τη διάθεση χώρων για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην περιοχή Γ’ Σώμα Στρατού, Έκθεση, Πανεπιστημίο,
4) στήριξη υλοποίησης των προτάσεων που θα προκύψουν από τα ΣΒΑΚ των δήμων, για ενδυνάμωση των τοπικών κέντρων και συγκράτηση των μετακινήσεων εντός των δήμων,
5) βελτιστοποίηση στη διαχείριση των σηματοδοτών ανάλογα με τις συνθήκες και συστήματα ενημέρωσης μετακινούμενων σε πραγματικό χρόνο,
6) προκήρυξη μελέτης ποσοτικοποίησης αστικών μεταφορών και προτάσεις διαχείρισής τους.
Σε ό,τι αφορά τον στρατηγικό σχεδιασμό για το μέλλον, η ερευνήτρια πρότεινε την εκπόνηση μελέτης ανάπτυξης βιώσιμης κινητικότητας και μεταφορών στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Η κ. Αϋφαντοπούλου αναφέρθηκε, τέλος, σε έρευνα μετακινήσεων που έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα στα τέλη του 2017. Όπως είπε, το ΙΜΕΤ ποσοτικοποίησε το σύνολο των μετακινήσεων στις 2,07 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα (+30% από το 2000, περίπου 2% κατ’ έτος), χωρίς να περιλαμβάνονται εξωτερικές μετακινήσεις (τουριστικές αφίξεις κλπ) που αυξάνονται αντίστοιχα.
«Είναι σαφές ότι οι πολίτες επιλέγουν περισσότερο δημόσιες συγκοινωνίες – αν και τις αξιολογούν αρνητικά, εγκαταλείπουν την πεζή μετακίνηση (-50%), έλκονται από το ποδήλατο που αφορά το 1,6% των μετακινήσεων, χωρίς να το κάνουν μέσο μετακίνησης, αύξησαν συντριπτικά τη χρήση μοτοποδηλάτων κατά 50% και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν με την ίδια ένταση το αυτοκίνητό τους κατά 41%», είπε η κ. Αϋφαντοπούλου.
Ανάληψη έξι πρωτοβουλιών, με τη μορφή του κατ’ επείγοντος, για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρότεινε η αναπληρώτρια διευθύντρια...
... του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), Γεωργία Αϋφαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής της στην ημερίδα της Voria.gr «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες: Δημιουργώντας τις συνθήκες για βιώσιμη κινητικότητα και οικονομική ανάπτυξη» που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής.
Συγκεκριμένα, η κ. Αϋφαντοπούλου είπε ότι μόλις γίνει πραγματικότητα το μετρό θα δημιουργηθούν ζητήματα, με τα οποία η Θεσσαλονίκη πρέπει να ασχοληθεί άμεσα. Πρότεινε συγκεκριμένα τα εξής:
1) εκπόνηση μελέτης για την άμεση διαμόρφωση υπαίθριων και, εφόσον γίνεται, στεγασμένων χώρων στάθμευσης στις τερματικές εγκαταστάσεις του μετρό, και παρεμβάσεις προστασίας γειτονιών στη Βούλγαρη και στα δυτικά,
2) αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών με βάση την υφιστάμενη γνώση και δεδομένα για τον χρονικό ορίζοντα 2020 και 2023,
3) συντονισμός φορέων για τη διάθεση χώρων για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην περιοχή Γ’ Σώμα Στρατού, Έκθεση, Πανεπιστημίο,
4) στήριξη υλοποίησης των προτάσεων που θα προκύψουν από τα ΣΒΑΚ των δήμων, για ενδυνάμωση των τοπικών κέντρων και συγκράτηση των μετακινήσεων εντός των δήμων,
5) βελτιστοποίηση στη διαχείριση των σηματοδοτών ανάλογα με τις συνθήκες και συστήματα ενημέρωσης μετακινούμενων σε πραγματικό χρόνο,
6) προκήρυξη μελέτης ποσοτικοποίησης αστικών μεταφορών και προτάσεις διαχείρισής τους.
Σε ό,τι αφορά τον στρατηγικό σχεδιασμό για το μέλλον, η ερευνήτρια πρότεινε την εκπόνηση μελέτης ανάπτυξης βιώσιμης κινητικότητας και μεταφορών στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Η κ. Αϋφαντοπούλου αναφέρθηκε, τέλος, σε έρευνα μετακινήσεων που έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα στα τέλη του 2017. Όπως είπε, το ΙΜΕΤ ποσοτικοποίησε το σύνολο των μετακινήσεων στις 2,07 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα (+30% από το 2000, περίπου 2% κατ’ έτος), χωρίς να περιλαμβάνονται εξωτερικές μετακινήσεις (τουριστικές αφίξεις κλπ) που αυξάνονται αντίστοιχα.
«Είναι σαφές ότι οι πολίτες επιλέγουν περισσότερο δημόσιες συγκοινωνίες – αν και τις αξιολογούν αρνητικά, εγκαταλείπουν την πεζή μετακίνηση (-50%), έλκονται από το ποδήλατο που αφορά το 1,6% των μετακινήσεων, χωρίς να το κάνουν μέσο μετακίνησης, αύξησαν συντριπτικά τη χρήση μοτοποδηλάτων κατά 50% και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν με την ίδια ένταση το αυτοκίνητό τους κατά 41%», είπε η κ. Αϋφαντοπούλου.