O νέος Διεθνής Βόρειος-Νότιος Διάδρομος Μεταφορών θα μειώσει στον χρόνο μεταφοράς προϊόντων από τη Μομπάι της Ινδίας στη Μόσχα κατά περίπου 20 ημέρες, ενώ θα εκτείνεται σε μήκος 7.200 χιλιομέτρων.
... να συναντηθούν οι αντιπρόσωποι της Ρωσίας, της Ινδίας και του Ιράν για να συζητήσουν τη λειτουργία του Διεθνούς Βόρειου-Νότιου Διαδρόμου Μεταφορών (INSTC) που θα έχει μήκος 7.200 χλμ., σύμφωνα με το Press TV.
Το ινδικό υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας χαρακτήρισε τον INSTC ως «τη συντομότερη πολυτροπική μεταφορική διαδρομή που συνδέει τον Ινδικό Ωκεανό και τον Περσικό Κόλπο, μέσω του Ιράν με τη Ρωσία και τη Βόρεια Ευρώπη.
Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει σιδηροδρομικές αλλά και θαλάσσιες μεταφορές. Τα ινδικά προϊόντα θα παραδίδονται στην ιρανική πόλη Μπανταρ Αμπάς στις ακτές του Περσικού Κόλπου και στη συνέχεια στο Μπαντάρ Ανζαλί κοντά στη Κασπία Θάλασσα. Από εκεί θα διασχίζουν την Κασπία στη ρωσική πόλη Αστραχάν και στη συνέχεια σιδηροδρομικά προς την Ευρώπη.
Σε σχέση με τη Διώρυγα του Σουέζ, η νέα διαδρομή θα μειώσει στον χρόνο μεταφοράς προϊόντων από τη Μομπάι της Ινδίας στη Μόσχα κατά περίπου 20 ημέρες. Συνολικά, η νέα διαδρομή θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος παράδοσης προϊόντων κατά περισσότερο από 40% σε σχέση με τη Διώρυγα του Σουέζ. Υπολογίζεται μάλιστα ότι η ετήσια χωρητικότητα του INSTC θα κινείται μεταξύ των 20 και των 30 εκατομμυρίων τόνων προϊόντων.
Οι δύο πρώτες δοκιμαστικές παραδόσεις προϊόντων μέσω του διαδρόμου έγιναν τον Αύγουστο του 2014 και τον Απρίλιο του 2017. Πάντως, ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Σουρές Πραμπού, δήλωσε κατά τη διάρκεια συνάντησης με Ρώσους επιχειρηματίες ότι «όλα τα ζητήματα πρέπει να επιλυθούν ώστε να τεθεί ο διάδρομος σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό».