14 Ιανουαρίου 2018

Ξεπουλιούνται με διαδικασίες fast track ΟΛΘ, Εγνατία και λιμάνια Αλεξανδρούπολης - Ηγουμενίτσας

Σημαντικές υποδομές της χώρας μας ξεπουλιούνται με fast track διαδικασίες και το ξεπούλημα "βαπτίζεται  ως "αξιοποίηση και αναβάθμιση των βασικών μεταφορικών...
... υποδομών της Βορείου Ελλάδος" - "επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες" και "αξιοποίηση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας", και άλλους όρους από κυβερνητικές κυρίως φωνές.

Οι διαδικασίες επιταχύνονται από το ΤΑΙΠΕΔ για λογαρισμό του Δημοσίου και σύμφωνα με την Έντυπη Καθημερινή επιχειρείται να κλείσει άμεσα, έως τα μέσα Μαρτίου, η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), να εισέλθει στη δεύτερη φάση η διαγωνιστική διαδικασία για την Εγνατία Οδό και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τις παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων σε Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα.

Η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει με τους δανειστές, μετά και την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους καθεστώτος διοδίων, ο διαγωνισμός παραχώρησης θα ξεκινήσει τον Μάρτιο. Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε τον Νοέμβριο διενεργείται σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει προσδιοριστεί να υποβληθεί από τους ενδιαφερομένους την 26η Ιανουαρίου 2018, αλλά εξαιτίας της πολυπλοκότητας του περιουσιακού στοιχείου και των υπό διευθέτηση εκκρεμοτήτων, αναμένεται να δοθεί παράταση, πιθανότατα για τον Μάρτιο.

Με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της Θεσσαλονίκης, θα γίνει και η προκήρυξη διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα σχεδιάσει τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια, πρώτα της Αλεξανδρούπολης και μετά της Ηγουμενίτσας. Ο ίδιος σύμβουλος αναμένεται να αναλάβει το έργο του διαγωνισμού για το λιμάνι του Ηράκλειου, ενώ αργότερα φέτος σχεδιάζεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τον Βόλο.

Το μοντέλο που έχει αποφασιστεί δεν προβλέπει πώληση του 100% των μετοχών των οργανισμών λιμένων, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα παραχωρηθεί το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων, όπου υπάρχει σχετικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Κάτι τέτοιο θα συμβεί στην Αλεξανδρούπολη. Το ενδιαφέρον εκεί είναι διευρυμένο και έχει εκδηλωθεί επισήμως τόσο από συμφέροντα από την Ανατολική Ευρώπη όσο και από την Ασία, την Ελλάδα αλλά και τις ΗΠΑ.

Σημαντικές προοπτικές διαθέτει και η Ηγουμενίτσα, η οποία αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον και ως εμπορικός λιμένας, αναφέρουν οι ειδικοί.

Η εκμετάλλευση των δύο αυτών λιμανιών σε σύνδεσμο με την ανάπτυξη του ΟΛΘ, την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και την υπό εξέλιξη στα Bαλκάνια και βορειότερα ολοκλήρωση του χερσαίου «διευρωπαϊκού μεταφορικού διαδρόμου IV», εκτιμάται πως μπορεί να ενισχύσει το αναλογούν στη Βόρεια Ελλάδα ΑΕΠ.