Η Κίνα ξεκίνησε τις εργασίες ναυπήγησης του τρίτου της αεροπλανοφόρου το οποίο θα διαθέτει κεκλιμένο κατάστρωμα απονήωσης.
Οι εργασίες εκτελούνται στα ναυπηγεία...
... Jiangnan της Σαγκάης. «Για την ώρα οι εργασίες γίνονται στη γάστρα του σκάφους και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια», ανέφερε πηγή. Το πράσινο φως για την έναρξη ναυπήγησης του τρίτου κινεζικού αεροπλανοφόρου δόθηκε τον Μάρτιο.
Η Κίνα επιχειρεί να δημιουργήσεις στόλο ανοικτής θαλάσσης που θα μπορεί να δρα σε όλο τον κόσμο. Για την ώρα όμως διαθέτει μόνο ένα αεροπλανοφόρο, Liaoning, ένα αναβαθμισμένο πρώην σοβιετικό σκάφος (Varyag) που αγόρασε από την Ουκρανία το 2012.
Το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης αεροπλανοφόρο, Type 001A, αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία εντός του τρέχοντος έτους. Είναι πολύ νωρίς να υπολογιστεί ο χρόνος καθέλκυσης του τρίτου κινεζικού αεροπλανοφόρου αλλά η Κίνα φιλοδοξεί να έχει τέσσερα αεροπλανοφόρα εν υπηρεσία μέχρι το 2030.
Το υπό ναυπήγηση αεροπλανοφόρο θα έχει εκτόπισμα 80.000 t. θα είναι δηλαδή κατά 10.000 τόνων μεγαλύτερο του δεύτερου. «Η Κίνα έχει σχηματίσει μια επαγγελματική ομάδα ναυπηγών αεροπλανοφόρων από το 2000 όταν και αποφασίστηκε η αγορά του Varyag από την Ουκρανία και παράλληλα προσέλαβε πολλούς Ουκρανούς ειδικούς, ως τεχνικούς συμβούλους», ανέφερε κινεζική πηγή.
Η ίδια πηγή ανέφερε πως το νέο αεροπλανοφόρο θα διαθέτει προηγμένο κεκλιμένο κατάστρωμα (σ.σ. ράμπα) απονήωσης και καταπέλτη ηλεκτρομαγνητικού τύπου ώστε να επιτρέπει την απονήωση περισσοτέρων αεροσκαφών σε λιγότερο χρόνο.
Σύμφωνα με Κινέζο αξιωματούχο, η Κίνα διαθέτει πλέον μια εξειδικευμένη ομάδα 5.000 τεχνικών που εργάζονται στο πρόγραμμα των αεροπλανοφόρων. Η ναυπήγηση πάντως του τρίτου αεροπλανοφόρου καθυστέρησε. Από το 2009 υπάρχουν δορυφορικές φωτογραφίες στα ναυπηγεία της Σαγκάης που έδειχναν ότι κάτι μεγάλο ετοιμαζόταν.
Τελικά οι εργασίες ξεκίνησαν πριν μερικούς μήνες. «Το νέο σκάφος θα έχει μικρότερη γέφυρα σε σχέση μετά άλλα αεροπλανοφόρα και από αυτό θα επιχειρούν τα μαχητικά J-15. Πιθανόν να μοιάζει με το βρετανικό Queen Elizabeth», ανέφερε πηγή.
Αυτή η αναφορά πιθανότατα παραπέμπει στην εισαγωγή σημαντικών αλλαγών στη σχεδίαση των κινεζικών αεροπλανοφόρων. Πάντως, το κινεζικό Ναυτικό έχει ξεκινήσει την εκπαίδευση δικών του πιλότων καθώς ετοιμάζεται για την ενίσχυση του στόλου.
Οι εργασίες εκτελούνται στα ναυπηγεία...
... Jiangnan της Σαγκάης. «Για την ώρα οι εργασίες γίνονται στη γάστρα του σκάφους και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια», ανέφερε πηγή. Το πράσινο φως για την έναρξη ναυπήγησης του τρίτου κινεζικού αεροπλανοφόρου δόθηκε τον Μάρτιο.
Η Κίνα επιχειρεί να δημιουργήσεις στόλο ανοικτής θαλάσσης που θα μπορεί να δρα σε όλο τον κόσμο. Για την ώρα όμως διαθέτει μόνο ένα αεροπλανοφόρο, Liaoning, ένα αναβαθμισμένο πρώην σοβιετικό σκάφος (Varyag) που αγόρασε από την Ουκρανία το 2012.
Το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης αεροπλανοφόρο, Type 001A, αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία εντός του τρέχοντος έτους. Είναι πολύ νωρίς να υπολογιστεί ο χρόνος καθέλκυσης του τρίτου κινεζικού αεροπλανοφόρου αλλά η Κίνα φιλοδοξεί να έχει τέσσερα αεροπλανοφόρα εν υπηρεσία μέχρι το 2030.
Το υπό ναυπήγηση αεροπλανοφόρο θα έχει εκτόπισμα 80.000 t. θα είναι δηλαδή κατά 10.000 τόνων μεγαλύτερο του δεύτερου. «Η Κίνα έχει σχηματίσει μια επαγγελματική ομάδα ναυπηγών αεροπλανοφόρων από το 2000 όταν και αποφασίστηκε η αγορά του Varyag από την Ουκρανία και παράλληλα προσέλαβε πολλούς Ουκρανούς ειδικούς, ως τεχνικούς συμβούλους», ανέφερε κινεζική πηγή.
Η ίδια πηγή ανέφερε πως το νέο αεροπλανοφόρο θα διαθέτει προηγμένο κεκλιμένο κατάστρωμα (σ.σ. ράμπα) απονήωσης και καταπέλτη ηλεκτρομαγνητικού τύπου ώστε να επιτρέπει την απονήωση περισσοτέρων αεροσκαφών σε λιγότερο χρόνο.
Σύμφωνα με Κινέζο αξιωματούχο, η Κίνα διαθέτει πλέον μια εξειδικευμένη ομάδα 5.000 τεχνικών που εργάζονται στο πρόγραμμα των αεροπλανοφόρων. Η ναυπήγηση πάντως του τρίτου αεροπλανοφόρου καθυστέρησε. Από το 2009 υπάρχουν δορυφορικές φωτογραφίες στα ναυπηγεία της Σαγκάης που έδειχναν ότι κάτι μεγάλο ετοιμαζόταν.
Τελικά οι εργασίες ξεκίνησαν πριν μερικούς μήνες. «Το νέο σκάφος θα έχει μικρότερη γέφυρα σε σχέση μετά άλλα αεροπλανοφόρα και από αυτό θα επιχειρούν τα μαχητικά J-15. Πιθανόν να μοιάζει με το βρετανικό Queen Elizabeth», ανέφερε πηγή.
Αυτή η αναφορά πιθανότατα παραπέμπει στην εισαγωγή σημαντικών αλλαγών στη σχεδίαση των κινεζικών αεροπλανοφόρων. Πάντως, το κινεζικό Ναυτικό έχει ξεκινήσει την εκπαίδευση δικών του πιλότων καθώς ετοιμάζεται για την ενίσχυση του στόλου.