9 Ιανουαρίου 2018

Μετρό: Δημιουργείται Μουσείο με τα αρχαιολογικά ευρήματα από τα έργα

"Από το 2019 δοκιμαστικά δρομολόγια, και το 2020 θα λειτουργήσει εμπορικά το Μετρό"

Το ξεκίνημα των πρόδρομων έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά της πόλης...


... προανήγγειλε, σε συνέντευξή του στο ρ/σ «Στο Κόκκινο», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, καθώς και τη δημιουργία του Μουσείου του Μετρό, στο οποίο θα εκτίθενται τα αρχαιολογικά ευρήματα που προέκυψαν από τις ανασκαφές.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο πρόσφατο περιστατικό της ρίψης μολότοφ στο εργοτάξιο στο Συντριβάνι, το οποίο χαρακτήρισε ατυχές.

«Φέτος είναι η τελευταία χρονιά κατασκευής του έργου, από το 2019 ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, και το 2020 θα λειτουργήσει εμπορικά» διαβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Φέτος είναι μια μεγάλη χρονιά για το Μετρό, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς οι σταθμοί τελειώνουν, έρχονται τα συστήματα και οι προμήθειες, στο τέλος της χρονιάς θα έρθουν και οι συρμοί, ενώ ξεκινάνε και τα πρόδρομα έργα στη δυτική Θεσσαλονίκη, οι δύο μεγάλες επεκτάσεις του έργου, καθώς στο δεύτερο εξάμηνο «μπαίνουν» μπουλντόζες στη δυτική Θεσσαλονίκη (Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη, έως το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) και από την άλλη μεριά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, μέσω των Αμπελοκήπων, Ευόσμου, μέχρι το Κορδελιό, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες για τις δύο επεκτάσεις της γραμμής του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

«Προχωρούμε, σε πείσμα κάποιων οι οποίοι ενδεχομένως να θέλουν το έργο να σταματήσει, για διάφορους λόγους, είτε οικονομικούς, είτε πολιτικούς. Το συμφέρον της πόλης, της κοινωνίας και των πολιτών είναι το έργο όχι μόνο να τελειώσει, αλλά να συνεχίσει να κατασκευάζεται και να επεκτείνεται, έτσι ώστε να καλύψει όλη τη Θεσσαλονίκη, και κυρίως τη δυτική Θεσσαλονίκη που είναι η εργατική πόλη» δήλωσε σχετικά ο Γ. Μυλόπουλος.

Σχεδιάζεται το μουσείο του Μετρό
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανακοίνωσε τη δημιουργία του μουσείου του Μετρό, το οποίο θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, και στο οποίο θα εκτίθενται όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα που προέκυψαν από τις ανασκαφές του έργου.

Μάλιστα, έχει βρεθεί έκταση, ιδιοκτησίας της Αττικό, η οποία βρίσκεται στον άξονα του έργου στο κέντρο της πόλης, όπου και σχεδιάζεται να εγκατασταθεί το μουσείο. Μέχρι τότε τα αρχαιολογικά ευρήματα φυλάσσονται στις αποθήκες της Αττικό Μετρό και της αρχαιολογικής υπηρεσίας, στο Καλοχώρι.

Όπως ο ίδιος τόνισε, ο σχεδιασμός αυτός αναδεικνύει τον πολιτισμό της πόλης εφαρμόζοντας το δόγμα «και αρχαία, και Μετρό». Στόχος είναι να το μουσείο δημιουργηθεί λίγο μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου. «Θα αποκτήσουμε ένα μουσείο, και αυτό είναι το μεγάλο κέρδος, η Θεσσαλονίκη ξαναβρήκε την ταυτότητα της, ξαναγνώρισε την ιστορία της, τον πολιτισμό της. Κάνει σταθμούς μουσεία, όπως στη Βενιζέλου» τόνισε.

Σε σχέση με τον σταθμό στη Βενιζέλου οι εργασίες προχωρούν κανονικά, έχει εγκατασταθεί το εργοτάξιο, έχουν γίνει οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έχει υπάρξει κατάχωση των αρχαιοτήτων με σάκες άμμου, για να ξεκινήσει το έργο της κατασκευής της πλάκας οροφής. «Η κατασκευή της Βενιζέλου είναι σε πλήρη εξέλιξη με βάση το χρονοδιάγραμμα, και όπως βλέπουν όλοι χωρίς να κλείσει η Εγνατία, χωρίς καμία αρνητική συνέπεια για τη Θεσσαλονίκη» ανέφερε δεικτικά ο κ. Μυλόπουλος.

Ατυχές περιστατικό η επίθεση στο εργοτάξιο στο Συντριβάνι
Αναφορικά με την επίθεση με μολότοφ που δέχθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου το εργοτάξιο του Μετρό στο Συντριβάνι, που είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή δύο γερανών, ο κ. Μυλόπουλος έκανε λόγο για ένα ατυχές περιστατικό.

Όπως σημείωσε, το συμβάν προκάλεσε έκπληξη στη διοίκηση της εταιρίας, καθώς «το Μετρό είναι ένα έργο ταλαιπωρημένο, που το θέλει η Θεσσαλονίκη, και θα βοηθήσει την εργατική Θεσσαλονίκη, θα αλλάξει την πόλη. Απευθύνεται κυρίως σε φτωχούς ανθρώπους οι οποίοι θα μπορούν με φτηνό, γρήγορο και ασφαλή τρόπο να πηγαίνουν στη δουλειά τους, ένα έργο που θα βοηθήσει την οικονομία, την ανάπτυξη της πόλης, και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας».

Παράλληλα, ο κ. Μυλόπουλος διαπίστωσε ότι λόγω της καταστροφής των γερανών θα υπάρξει μια σχετική καθυστέρηση στις εργασίες, ενώ ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει αύξηση των μέτρων ασφαλείας των εργοταξίων, έτσι ώστε να μην είναι εύκολη η πρόσβαση σε αυτά. «Θα εξετάσουμε τα μέτρα τα οποία θα πρέπει να λαμβάνουμε, καθώς πλέον θα έχουμε και εξοπλισμό των σταθμών που θα ξεκινήσει να φτάνει, προμήθειες και συστήματα με κόστος και σημασία για την λειτουργία του έργου» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε ωστόσο ότι δεν υπήρξε φθορά στο μεγάλο ταφικό ρωμαϊκό συγκρότημα το οποίο βρέθηκε στο πλαίσιο των ανασκαφών στο εργοτάξιο, και το οποίο πρόλαβε να ανασυρθεί και να μεταφερθεί στις αποθήκες της εταιρίας και της αρχαιολογικής υπηρεσίας, στο Καλοχώρι.