Κρυμμένα ναζιστικά μηνύματα σε διαφημίσεις της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερμάρκετ της χώρας. Πρόκειται για την Edeka, διαφήμιση της οποίας βρίσκεται στο μάτι (δείτε το βίντεο)...
... του κυκλώνα για κρυμμένους ναζιστικούς συμβολισμούς.
Όπως αναφέρει ο βρετανικός Guardian, η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση περιλαμβάνει δύο αυτοκίνητα τα οποία στις πινακίδες τους φέρουν «κώδικες» οι οποίοι χρησιμοποιούνται από νεοναζί για να αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλο. Στη διαφήμιση εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο μάρκας Volvo με πινακίδες MU SS 420.
Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, το SS παραπέμπει στα Schutzstaffel, διαβόητα SS του ναζιστικού στρατού. Και για όσους κάνουν λόγο για θεωρία συνομωσίας τραβηγμένη από τα μαλλιά, ο συμβολισμός έρχεται να συμπληρωθεί από το νούμερο 420.
Μπορεί για πολλούς να αποτελεί έναν τυχαίο αριθμό, όχι όμως και για τους λάτρεις του Αδόλφου Χίτλερ, καθώς χρησιμοποιείται για να αναγνωρίζονται οι νεοναζί μεταξύ τους, αφού αποτελεί την ημερομηνία γέννησης του «φίρερ» της Γερμανίας (γεννήθηκε 20/4 από όπου προκύπτει και το 420).
Η σημειολογία της διαφήμισης των σούπερμάρκετ ωστόσο δεν σταματά εδώ. Σε άλλο αυτοκίνητο που εμφανίζεται στη διαφήμιση, η πινακίδα έχει τον αριθμό SO LL 3849.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες ο αριθμός 84 έχει επιλεγεί ως αντιπροσωπευτικό του όγδοου και του τέταρτου γράμματος του λατινικού αλφαβήτου, δηλαδή του H και του D, που υποτίθεται πως αντιπροσωπεύουν το «Heil Deutschland» (Χαίρε Γερμανία- Σημειώνεται πως άλλος παρεμφερής συμβολισμός γνωστός σε ακροδεξιούς κύκλους είναι το 88, για το «HH»- «Heil Hitler», όπως και το 18 – «Adolf Hitler»). Οι αριθμοί 3 και 9, σύμφωνα με τους επικριτές, αντιπροσωπεύουν την χριστιανική ταυτότητα.
Σύμφωνα με τον Guardian, στη Γερμανία οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε μεγάλο βαθμό μπορούν να επιλέγουν τους δικούς τους συνδυασμούς γραμμάτων και αριθμών για τις πινακίδες τους χωρίς κόστος, και επί σειρά ετών παρατηρήθηκε αύξηση του αριθμού αυτών που επέλεγαν συνδυασμούς γραμμάτων και αριθμών που αποτελούσαν κρυμμένα μηνύματα, με σκοπό να υποδείξουν τις πεποιθήσεις τους στους γνώστες ομοϊδεάτες τους.
Η Edeka, ιδρυθείσα στα τέλη του 19ου αιώνα, έχει το 26% της αγοράς. Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως οι συνδυασμοί είχαν άλλη σκοπιμότητα, και οι ναζιστικοί συμβολισμοί είναι τυχαίοι. Το MU SS, ειδικότερα, αντιπροσωπεύει το «muss» (πρέπει), ένα από τα βασικά μηνύματα της διαφήμισης, που δείχνει μια οικογένεια (ειδικά τη μητέρα) να προσπαθεί να κάνει διάφορες δουλειές, και τα παιδιά να φαίνονται παραμελημένα.
Το μήνυμα της διαφήμισης, σύμφωνα με την επίσημη τοποθέτησης της εταιρίας, είναι πως οι πελάτες μπορούν να κερδίσουν χρόνο ψωνίζοντας στο Edeka.
... του κυκλώνα για κρυμμένους ναζιστικούς συμβολισμούς.
Όπως αναφέρει ο βρετανικός Guardian, η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση περιλαμβάνει δύο αυτοκίνητα τα οποία στις πινακίδες τους φέρουν «κώδικες» οι οποίοι χρησιμοποιούνται από νεοναζί για να αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλο. Στη διαφήμιση εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο μάρκας Volvo με πινακίδες MU SS 420.
Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, το SS παραπέμπει στα Schutzstaffel, διαβόητα SS του ναζιστικού στρατού. Και για όσους κάνουν λόγο για θεωρία συνομωσίας τραβηγμένη από τα μαλλιά, ο συμβολισμός έρχεται να συμπληρωθεί από το νούμερο 420.
Μπορεί για πολλούς να αποτελεί έναν τυχαίο αριθμό, όχι όμως και για τους λάτρεις του Αδόλφου Χίτλερ, καθώς χρησιμοποιείται για να αναγνωρίζονται οι νεοναζί μεταξύ τους, αφού αποτελεί την ημερομηνία γέννησης του «φίρερ» της Γερμανίας (γεννήθηκε 20/4 από όπου προκύπτει και το 420).
Η σημειολογία της διαφήμισης των σούπερμάρκετ ωστόσο δεν σταματά εδώ. Σε άλλο αυτοκίνητο που εμφανίζεται στη διαφήμιση, η πινακίδα έχει τον αριθμό SO LL 3849.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες ο αριθμός 84 έχει επιλεγεί ως αντιπροσωπευτικό του όγδοου και του τέταρτου γράμματος του λατινικού αλφαβήτου, δηλαδή του H και του D, που υποτίθεται πως αντιπροσωπεύουν το «Heil Deutschland» (Χαίρε Γερμανία- Σημειώνεται πως άλλος παρεμφερής συμβολισμός γνωστός σε ακροδεξιούς κύκλους είναι το 88, για το «HH»- «Heil Hitler», όπως και το 18 – «Adolf Hitler»). Οι αριθμοί 3 και 9, σύμφωνα με τους επικριτές, αντιπροσωπεύουν την χριστιανική ταυτότητα.
Σύμφωνα με τον Guardian, στη Γερμανία οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε μεγάλο βαθμό μπορούν να επιλέγουν τους δικούς τους συνδυασμούς γραμμάτων και αριθμών για τις πινακίδες τους χωρίς κόστος, και επί σειρά ετών παρατηρήθηκε αύξηση του αριθμού αυτών που επέλεγαν συνδυασμούς γραμμάτων και αριθμών που αποτελούσαν κρυμμένα μηνύματα, με σκοπό να υποδείξουν τις πεποιθήσεις τους στους γνώστες ομοϊδεάτες τους.
Η Edeka, ιδρυθείσα στα τέλη του 19ου αιώνα, έχει το 26% της αγοράς. Η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως οι συνδυασμοί είχαν άλλη σκοπιμότητα, και οι ναζιστικοί συμβολισμοί είναι τυχαίοι. Το MU SS, ειδικότερα, αντιπροσωπεύει το «muss» (πρέπει), ένα από τα βασικά μηνύματα της διαφήμισης, που δείχνει μια οικογένεια (ειδικά τη μητέρα) να προσπαθεί να κάνει διάφορες δουλειές, και τα παιδιά να φαίνονται παραμελημένα.
Το μήνυμα της διαφήμισης, σύμφωνα με την επίσημη τοποθέτησης της εταιρίας, είναι πως οι πελάτες μπορούν να κερδίσουν χρόνο ψωνίζοντας στο Edeka.