Σημαντική εξέλιξη για την Ελλάδα
Ρωσία και Τουρκία, υπέγραψαν διακρατική συμφωνία κατασκευής του Turkish Stream, εξέλιξη η οποία ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή του ελληνικού αγωγού...
... φυσικού αερίου!
Ο Turkish Stream, αντικαθιστά τον South Stream, που έχει αποκλειστεί από την ΕΕ, ενώ προβλέπει την κατασκευή αγωγού μήκους 1.100 χιλιομέτρων που θα μεταφέρει το καύσιμο στα σύνορα Τουρκίας-Ελλάδας, η οποία έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα κομβικό σημείο για τη διανομή του φυσικού αερίου προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Επίσης, θα είναι συμπληρωματικός του αγωγού Blue Stream, ο οποίος λειτουργεί από το 2005 και διατρέχει την Μαύρη Θάλασσα.
Το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2019 αλλά η Τουρκία χάλασε τα σχέδια της Ρωσίας με την κατάρριψη του ρωσικού βομβαρδιστικού και οι σχέσεις των δύο χωρών είχαν φτάσει σε σημείο σύγκρουσης. Κατόπιν, ο Ερντογάν, τέλη Ιουλίου ζήτησε συγνώμη και οι σχέσεις των δύο χωρών εξομαλύνθηκαν.
Η συμφωνία υπογράφηκε από τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και τον Τούρκο ομόλογό του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη στο πλαίσιο των εργασιών του 23ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Ενέργειας.
Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός διπλού αγωγού, ο καθένας με χωρητικότητα 15,75 δισ. κυβικών μέτρων. Ο πρώτος αγωγός θα παρέχει φυσικό αέριο απευθείας στην Τουρκία, ενώ ο δεύτερος θα χρησιμοποιείται για να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ευρώπη, μέσω Τουρκίας και Ελλάδας, όπως εξήγησε ο επικεφαλής της Gazprom, Alexey Miller Να σημειωθεί ότι,το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 11,4 δισ. ευρώ.
