13 Σεπτεμβρίου 2016

Ενδιαφέρον από το εξωτερικό για το πρώτο ελληνικό drone (ΒΙΝΤΕΟ)

Εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Πολιτεία αναμένουν οι δημιουργοί του ελληνικού πολιτικού μη–επανδρωμένου αεροχήματος, προκειμένου να προχωρήσει η παραγωγή του. 

Πρόκειται για (δείτε το βίντεο)...


... το HCUAV RX-1, το πρώτο πειραματικό πρωτότυπο αερόχημα ελληνικής παραγωγής, το οποίο παρουσιάζεται στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στο περίπτερο του ΑΠΘ (περίπτερο 15) και κεντρίζει όλα τα βλέμματα.

Το αερόχημα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας σε επίπεδο ερευνητικού προγράμματος, ελληνικών ΑΕΙ (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) και ελληνικών εταιρειών (Spacesonic, MLS, Intracom Defense Electronics) για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του. 

Το HCUAV RX-1 σχεδιάστηκε για να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε επιχειρήσεις της πολιτικής προστασίας. Όπως εξήγησε στη VORIA.gr ο επικεφαλής και συντονιστή  ΑΝ. Καθηγητή Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ Κύρος Υάκινθος, «το μη επανδρωμένο αερόχημα διαθέτει το κατάλληλο εξοπλισμό και ειδικό λογισμικό και είναι σε θέση να αναγνωρίζει συμβάντα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) που σχετίζονται με την πολιτική προστασία, σε χερσαίες και θαλάσσιες εκτάσεις».

Όπως εξήγησε, «πρέπει να αναφέρει πρώτα η Πολιτεία ότι ενδιαφέρεται για το αερόχημα και έτσι οι εταιρείες να προχωρήσουν σε ένα business plan». «Αυτό είναι το πρότυπο ερευνητικό αερόχημα, στη συνέχεια όταν πηγαίνει για την παραγωγή γίνονται οι απαραίτητες αλλαγές», υπογράμμισε ο κ. Υάκινθος, σύμφωνα με τον οποίο ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από χώρες του εξωτερικού. Οι πτήσεις του καταδεικνύουν ότι το αερόχημα έχει εξαιρετική πτητική συμπεριφορά, είναι δομικά ακέραιο και ικανό να επιτύχει τους επιχειρησιακούς του στόχους.

Σύμφωνα με τον κ. Υάκινθο, το πειραματικό πρότυπο HCUAV RX-1 ξεκίνησε να σχεδιάζεται από το 2013, στο ΠΛΑΊΣΙΟ του προγράμματος και υλοποιήθηκε μέσα σε τρία χρόνια. Αρχές Αυγούστου πραγματοποιήθηκε η παρθενική του πτήση, η οποία και στέφθηκε από επιτυχία. Συνολικά για το πρώτο ελληνικό μη επανδρωμένο αερόχημα εργάστηκαν περίπου 60 άτομα, καθηγητές, τεχνικοί, μηχανικοί μεταπτυχιακοί φοιτητές.