26 Ιουλίου 2016

Τα τρία αιτήματα της Θεσσαλονίκης προς τον Τσίπρα για το λιμάνι

Η Θεσσαλονίκη αργοπεθαίνει

Την ρύθμιση των εργασιακών, που δεν πρέπει να είναι διαφορετικά από αυτά που ισχύουν για τους εργαζομένους στο λιμάνι του Πειραιά και η δέσμευση των υποψήφιων αγοραστών του πλειοψηφικού πακέτου...


... της ΟΛΘ ΑΕ για συγκεκριμένες επενδύσεις, αλλά και την προσέλκυση περισσότερων φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζητούν από την κυβέρνηση οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα φτάσει στο γραφείο του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα επιστολή για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, την οποία θα υπογράφουν οκτώ φορείς της πόλης και συγκεκριμένα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Β. Ελλάδος, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, ο Σύλλογος ναυτικών Πρακτόρων και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης.

Στην επιστολή, που αποτελεί πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ, οι φορείς επισημαίνουν τη σημασία του λιμανιού για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, αλλά και τη κρισιμότητα της συγκυρίας, αφού η ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ εισέρχεται στην τελική της φάση. Ταυτόχρονα κωδικοποιούν τα αιτήματά τους ως ακολούθως:

Πρώτον, κρίνεται ως απολύτως απαραίτητο να ληφθεί κάθε μέριμνα, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα άρθρα της σύμβασης παραχώρησης για τα εργασιακά και τις υπεργολαβίες δεν θα είναι -γιατί δεν πρέπει να είναι- διαφορετικά για την Ο.Λ.Θ. Α.Ε, από όσα συμφωνήθηκαν για την Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Δεύτερον, είναι κρίσιμο να δεσμευτούν οι υποψήφιοι επενδυτές σε ένα απολύτως απαραίτητο ύψος επενδύσεων, που θα διασφαλίζει την επέκταση του 6ου προβλήτα, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος ανάδειξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κομβικού σημείου για τις μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η δέσμευση αυτή μπορεί και πρέπει να συνοδεύεται από ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, που θα λαμβάνει υπόψη τη βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη συγκυρία.

Τρίτον, ακόμη πιο κρίσιμη είναι η δέσμευση των επενδυτών για προσέλκυση φορτίων και βελτίωση της παραγωγικότητας των υφιστάμενων υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερα, το ύψος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τη μεταβλητή εκείνη που θα παρακολουθείται κατά προτεραιότητα από το Ελληνικό Δημόσιο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των όρων της σύμβασης.

Οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης στην επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό επισημαίνουν με έμφαση την προσδοκία τους ότι «οι ανωτέρω επισημάνσεις θα ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά την αξιολόγηση των προσφορών σε αντιστοιχία με την κοινή συνισταμένη των στρατηγικών επιδιώξεών μας για την ανάδειξη και καθιέρωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως βασικότατου κόμβου μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Είναι σαφές ότι τόσο το περιεχόμενο, όσο και ο χρόνος σύνταξης της επιστολής των φορέων της Θεσσαλονίκης έχει άμεση σχέση με την ανησυχία που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για την πώληση των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ.

Συγκεκριμένα η ανησυχία προέρχεται από πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες στο Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ έχουν εκφραστεί απόψεις, σύμφωνα με τις οποίες στη διακήρυξη θα πρέπει να περιλαμβάνονται λιγότερες επενδύσεις, ώστε το τίμημα να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερο, προς όφελος των δημοσίων ταμείων.

Τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια πάνω κάτω αιτήματα με τους παραγωγικούς φορείς αναμένεται να μεταφέρει στην κυβέρνηση και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης –ο οποίος ουδέποτε απεμπόλησε την ιδιότητα του επιχειρηματία- κατά τη συνάντηση του με τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη, η οποία –όπως έγραψε ήδη το karfotiko- είναι προγραμματισμένη για σήμερα Τρίτη 26 Ιουλίου, στην Αθήνα.