19 Απριλίου 2015

Τι ψάχνουν οι ξένοι για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία στη Google (ΠΙΝΑΚΑΣ)

Από ποιες χώρες προέρχονται οι περισσότερες αναζητήσεις για τη Μακεδονία στη μηχανή αναζήτησης της Google;

Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις (δείτε τον πίνακα)...


... τουριστικών προϊόντων στην περιοχή; Ποιες είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία ευρύτερα για τις οποίες ψάχνουν οι χρήστες;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνουν τα στοιχεία που παρουσιάζει η Google, στο πλαίσιο διοργάνωσης του Grow Greek Tourism Online στις 21 Απριλίου στην Θεσσαλονίκη.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία από τα στοιχεία της μηχανής αναζήτησης, οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Ιταλοί βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις σχετικά με την Μακεδονία το 2014. Οι υπόλοιπες χώρες της σχετικής λίστας είναι κατά σειρά: Ρωσία, ΗΠΑ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γαλλία, Κύπρος και πΓΔΜ.

Σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις τουριστικών προϊόντων για τη Μακεδονία το 2014, δημοφιλέστερη είναι αυτή των αερομεταφορών (59%) και ακολουθούν τα ξενοδοχεία (27%), τα πακέτα διακοπών (10%), οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, τα τρένα και τα λεωφορεία (3%), διάφορες δραστηριότητες (0,6%) και ακτοπλοϊκές μεταφορές (0,4%).

Πεζοπορία στη Θεσσαλονίκη και μονοήμερες εκδρομές στα Μετέωρα βρίσκονται μεταξύ των δημοφιλέστερων δραστηριοτήτων για τις οποίες ψάχνουν οι χρήστες των 10 χωρών που έψαξαν περισσότερο για τη Μακεδονία στο Google το 2014. Ψηλά στη σχετική λίστα βρίσκονται οι διάφορες δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη, μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», διάφορες δραστηριότητες στην Καβάλα, καθώς και εκδρομή στη Βεργίνα.

Τα υψηλότερα επίπεδα αναζητήσεων για τη Μακεδονία στο Google το 2014 κατεγράφησαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους. Η ευκαιρία του διαδικτυακού περιεχομένου για τον τουρισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, το 45% των χρηστών στην ΕΕ που ψάχνουν για τουρισμό στην Ελλάδα αναζητούν προορισμούς που σχετίζονται με τον πολιτισμό. 

Αντίστοιχες αναζητήσεις πραγματοποιεί το 44% για την Ισπανία και το 31% για τη Γαλλία.
Πάντως στη χώρα μας το διαδικτυακό μερίδιο του εισερχόμενου τουρισμού ανέρχεται σε μόλις 10%, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 49% (Ισπανία 46% και Γαλλία 26%), γεγονός που καταδεικνύει μη επαρκή εκμετάλλευση του διαδικτύου στον τουρισμό.

Εξάλλου, η αύξηση του διαδικτυακού περιεχομένου για τον τουρισμού μπορεί να συμβάλλει με 3% στο ελληνικό ΑΕΠ, δημιουργώντας 100.000 νέες θέσεις εργασίας.