1 Φεβρουαρίου 2015

Στον "αέρα" 10 δισ. ευρώ από τα περιφερειακά αεροδρόμια

Ερωτήματα προκαλεί η πρόθεση της νέας κυβέρνησης να ακυρώσει το πρόγραμμα των περιφερειακών αεροδρομίων.

Τα περισσότερα από τα 14 αεροδρόμια διαμορφώνουν πύλες εισόδου τουρισμού...


... στην Ελλάδα και όπως είναι γνωστό η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι απογοητευτική. Από την άλλη πλευρά, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, εδώ και πολλά χρόνια, δεν είχε την πολυτέλεια διάθεσης κονδυλίων για την ανακατασκευή τους.

Το ζήτημα αυτό είχε έρθει να αντιμετωπίσει τον πρόγραμμα περιφερειακών αεροδρομίων, στο οποίο πλειοδότησε πρόσφατα η κοινοπραξία Flaport και Slentel. Με βάση την προσφορά της, η κοινοπραξία θα αναλάμβανε τη διαχείριση των αεροδρομίων για 40 χρόνια έναντι εφάπαξ τμήματος 1,234 δισ. ευρώ και με ετήσιο μίσθωμα της τάξης των 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο αναλόγως του πληθωρισμού.

Με επιπλέον πληρωμές προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Πολεμική Αεροπορία, το συνολικό όφελος του Δημοσίου στα 40 χρόνια της διαχείρισης αποτιμάται στα 10 δισ. ευρώ και 48 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, όμως, στα 14 αεροδρόμια ήταν προγραμματισμένο να γίνουν έργα υποδομών και εκσυγχρονισμού που βάσει της σύμβασης ανέρχονται σε 330 εκατ. ευρώ για την πρώτη τετραετία αναδοχής και θα ξεπεράσουν το 1,4 δισ. ευρώ στο βάθος της ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Για την υλοποίηση των έργων αυτών, το πρόγραμμα προβλέπει – εκτός του προσωπικού των τεχνικών έργων- 450 θέσεις εργασίας για τις καθαρά αεροπορικές δραστηριότητες, αλλά και 1.000 θέσεις εργασίας για συγγενικές δραστηριότητες, όπως η φύλαξη, η λειτουργία καταστημάτων κλπ. (Real News)