Προσθήκη λεζάντας |
... τιμές τους. Αυτό οφείλεται τόσο στο πνεύμα των Χριστουγέννων όσο και στην υποτίμηση του ρουβλίου, επισημαίνουν οι ειδικοί.
Το εθνικό νόμισμα, το οποίο έχει καταρρεύσει σχεδόν στο 50% έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ και του ευρώ ανά διαστήματα μέσα στην εβδομάδα, έχει επηρεάσει σίγουρα την ανάγκη των Ρώσων για ταχύτητα, αλλά με έναν απροσδόκητο τρόπο. Οι έμποροι αυτοκινήτων στη Μόσχα – ιδίως αυτοί που πωλούν πολυτελή οχήματα, δήλωσαν πως οι ουρές πελατών αυξήθηκαν απότομα, ενώ σε αρκετές εκθέσεις αυτοκινήτων δεν υπάρχει καθόλου απόθεμα.
«Πρώτα απ' όλα είναι Δεκέμβριος και ανέτειλε η χριστουγεννιάτικη συμπεριφορά των πελατών μας. Ο δεύτερος παράγοντας που οδήγησε στα άδεια εκθετήρια είναι η κατάσταση στην αγορά συναλλάγματος εδώ στη Μόσχα» δήλωσε ο διευθυντής της Λαμποργκίνι στη Μόσχα, Σεργκέι Μορντοβίν στο πρακτορείο Russia Today, προσθέτοντας ότι οι έμποροι έζησαν «την ίδια ιστορία» το 2008.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, από τα 23 πολυτελή αυτοκίνητα που πουλήθηκαν φέτος στη Μόσχα, τα 6 εξ αυτών αγοράστηκαν μέσα στον Δεκέμβριο.
Το ίδιο ισχύει και σε μια άλλη διάσημη μάρκα, αυτή της Porsche που ξέμεινε από crossovers και σπορ αυτοκίνητα - όχι μόνο στην πρωτεύουσα, αλλά σε όλη τη Ρωσία. Μόνο ένα ζευγάρι γερμανικών convertibles υπάρχει προςς πώληση στη Μόσχα, ενώ όλα τα Cayenne και τα νέα Macans – ανεξαρτήτου χρώματος ή ποιότητας, να έχουν εξαντληθεί.
«Δεν έχουμε αυτοκίνητα σε προσφορά αυτή τη στιγμή. Τα νέα αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν τον Μάρτιο, επομένως θα μπορούν οι Ρώσοι να προμηθευτούν καινούρια από τον ερχόμενο Απρίλιο» δήλωσε ο διευθυντής σε έναν από τους εκθεσιακούς χώρους της Porsche στη Μόσχα.
Κάνοντας μια προπληρωμένη κράτηση (οι τιμές των Porsche στη Μόσχα ξεκινούν από τα 2,5 εκατομμύρια ρούβλια, περίπου 42.500 δολάρια) δεν εγγυάται πως η τιμή θα παραμείνει σταθερή, με τους εμπόρους να προειδοποιούν πως ο κατασκευαστής μπορεί να ορίσει νέα υψηλότερη τιμή στο μέλλον και να ζητήσει παραπάνω χρήματα.
Οι πωλήσεις των Porsche ξεπέρασαν το 55% τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με το Bloomberg, ενώ αυτές των Lexus έφτασαν το 63%, με τους αντιπροσώπους των Ιαπωνικών αυτοκινήτων να ζητούν έξτρα προσωπικό για να χειριστούν τους υπερβολικά πρόθυμους πελάτες.
Και με τα πανάκριβα, πολυτελή αυτοκίνητα να εξαντλούνται με ραγδαίους ρυθμούς, οι Ρώσοι στρέφονται στα ντόπια Lada. Σύμφωνα με το Avtosreda, οι τοπικοί διανομείς του ρωσικού αυτοκινήτου δηλώνουν κι αυτοί πως τα οικονομικά Lada έχουν επίσης εξαντληθεί. (Russia Today)