29 Αυγούστου 2014

Voreia: Η σερραϊκή μπύρα πάει Λος Άντζελες

Η βορειοελλαδική μικροζυθοποιία, μετά την επιτυχή προώθηση στην ελληνική αγορά, κάνει το πρώτο άνοιγμα στο εξωτερικό

Στον ένα χρόνο λειτουργίας και μετά μόλις μήνες σε παραγωγή...


... και διάθεση, η Μικροζυθοποιία Σερρών, είναι ήδη έτοιμη για τις πρώτες εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με διανομείς για τις αγορές της Γερμανίας και του Παναμά.

«Έχουμε ήδη συμφωνήσει με εταιρεία ελληνικών συμφερόντων και από τον Οκτώβριο, αρχίζουμε τις πρώτες εξαγωγές Voreia στο Λος Άντζελες», αποκάλυψε στη Voria.gr ο εμπνευστής και δημιουργός της πρώτης βορειοελλαδικής μικροζυθοποιίας, Σερραίος, Γιάννης Μαρμαρέλλης.

Ένας οικονομολόγος, που προέρχεται από γνωστή οικογένεια αλλαντοποιών, την οικογένεια που έκανε γνωστό πανελλαδικά το «σαλάμι Σερρών», αποφάσισε και αντέστρεψε το επιτυχημένο γευστικό και εμπορικό πάντρεμμα, επιλέγοντας να προτάξει σε αυτή τη νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία τη φρέσκια, απαστερίωτη μπύρα.

Η Μικροζυθοποιία Σερρών, σε αυτό το λίγο διάστημα λειτουργίας της, πέτυχε να προωθήσει πανελλαδικά, στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και στην κρύα αγορά, τις δύο μπύρες που παράγει, μία πιο ανάλαφρη Pilsner και μία εξαιρετική πικρούτσικη Indian Pale Alep, τη μοναδική που παράγεται στην Ελλάδα στη διάρκεια όλου του χρόνου.

Σήμερα παράγει 45.000 φιάλες το μήνα, ποσότητα που απορροφάται στο σύνολό της στην εσωτερική αγορά. Αλλά, όπως εξηγεί ο κ. Μαρμαρέλλης, πρόκειται σε πρώτη φάση να αξιοποιηθεί η κάμψη της ζήτησης που παρατηρείται στην ελληνική αγορά, τη περίοδο του χειμώνα, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εξαγωγές. Η πρώτη αποστολή θα γίνει των Οκτώβριο και έχουν προγραμματιστεί για Αμερική τρεις παρτίδες των 25.000 φιαλών η κάθε μία.

«Επιλέξαμε να κάνουμε επενδύσεις με προοπτική στις υποδομές μας έτσι που εύκολα, με την προσθήκη δεξαμενών ωρίμανσης, να μπορούμε να αυξήσουμε την παραγωγή, δουλεύοντας σε μία βάρδια» πρόσθεσε ο κ. Μαρμαρέλλης ο οποίος μάλιστα είπε ότι η εταιρεία από την πρώτη παραγωγική της χρονιά, πραγματοποιεί κέρδη καθώς η αρχική επένδυση, αποσβένεται σταδιακά.

Η επιχειρηματική απόφαση ήταν η επένδυση να γίνει σε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας, για το οποίο θα υπάρχει ζήτηση στην εσωτερική αλλά και στη διεθνή αγορά.

«Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τις μπύρες που παράγουν οι μικροζυθοποιίες, μπύρες που δεν παστεριώνονται, που ζυμώνονται και ωριμάζουν με φυσικούς τρόπους. Οι κριτικές που έχουμε πάρει για τις δύο μας μπύρες, ήταν πολύ θετικές και μάλιστα ήταν πολύ θερμότερες αυτές που πήραμε από το εξωτερικό, από Νορβηγία, Δανία, Ισπανία αλλά και Καλλιφόρνια».

Η Μικροζυθοποιία Σερρών, όπως άφησε να εννοηθεί ο κ. Μαρμαρέλλης, με τη Voreia, έκανε μόνο την αρχή, καθώς πιθανή είναι η παραγωγή νέων ετικεττών, ίσως κάτω από μία νέα οικογένεια μπύρας.