28 Φεβρουαρίου 2012

To story πίσω από τις… many stories της Θεσσαλονίκης


Από τη voria.gr
«Όποιος έχει επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, έχει να διηγηθεί τουλάχιστον μία αξέχαστη ιστορία που έζησε στην πόλη. Στη Θεσσαλονίκη όλοι παραδέχονται ότι περνούν πολύ καλά. Όταν όμως ρωτήσεις ‘γιατί σου άρεσε η πόλη’, οι περισσότεροι δεν ξέρουν ακριβώς τι να απαντήσουν. Γιατί είναι το πνεύμα της πόλης και οι άνθρωποί της που κερδίζουν τον επισκέπτη κυριαρχώντας σε...


οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της»
Στις παραπάνω γραμμές, όπως τις μετέφερε στη Voria.gr ο πρόεδρος της εταιρείας Colibri Χρήστος Χέλμης, συνοψίζεται η ιστορία πίσω από το νέο branding της Θεσσαλονίκης, το νέο λογότυπο και το νέο σλόγκαν «Many Stories, one heart», που θα εκπροσωπούν και θα προβάλλουν την πόλη στο εξωτερικό και για το οποίο εργάστηκε σε συνεργασία με την Excel Group, για λογαριασμό του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής της πόλης.
«Στόχος μας ήταν να αναδείξουμε το ανθρώπινο πρόσωπο της Θεσσαλονίκης, το καθημερινό βίωμα στην πόλη, στη δική της ανθρώπινη κλίμακα. Όπως δηλαδή τη χαίρονται και την αγαπούν οι καλεσμένοι της. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη γεμάτη ιστορίες που ξεδιπλώνονται εδώ και 2.300 χρόνια. Είναι οι ιστορίες των ανθρώπων της, που μπορούμε να ανακαλύψουμε, να γευτούμε και να ζήσουμε σήμερα, μέσα από τα ιστορικά μνημεία της, σε μια βόλτα στα γραφικά σοκάκια της ή στην παραλιακή, μέσα από μια κουβέντα με τους περαστικούς», προσθέτει.
H φιλοσοφία του νέου branding
Η Θεσσαλονίκη δεν ήταν ποτέ ένα άψογο τραπέζι για δείπνο τεσσάρων πιάτων με τρία κρασιά, γκράπες και λικέρ. ‘Ηταν και είναι στρωμένη για μεζέδες και ατέλειωτες ώρες ζωηρής κουβέντας.
Στη Θεσσαλονίκη τα κτήρια δεν εκμηδενίζουν τους ανθρώπους. Πηγαίνετε μια βόλτα στην πιάτσα ντελα Σινιορία, στη Σανζελυζέ, στην Πράγα, ακόμα και στο Μάιλ του Εδιμβούργου. Θα διαπιστώσετε ότι οι άνθρωποι γίνονται κομπάρσοι στις σκιές των αρχιτεκτονημάτων. Εδώ, ο Λευκός Πύργος χωράει ολόκληρος στο δεύτερο πλάνο της αναμνηστικής φωτογραφίας μιας παρέας.
Στριμώχνονται στα μαγαζιά μπροστά στη θάλασσα, στις μικρές, περίκλειστες πλατείες και στα στενά, βαδίζουν στη προκυμαία, γεμίζουν τα πεζοδρόμια και τα γήπεδα – παντού άνθρωποι που θέλουν να βγούν στην πόλη, να είναι εκεί. Δεν δίνουν σημασία στο περιβάλλον, δεν ξέρουν το νόημα των ονομάτων στους δρόμους, θέλουν απλώς να είναι εκεί, μαζί, στην πόλη τους.
Αυτή η πόλη δεν έχει ένα παγκόσμια γνωστό μνημείο, ένα πασίγνωστο πανεπιστήμιο, ένα ανίκητο ήρωα, μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Δεν έχει ένα τέλειο πρόσωπο, το σώμα της δεν ακολουθεί τον κανόνα του Πραξιτέλη. Ο πλούτος της δεν είναι ένα σπάνιο αντικείμενο πάνω σε βάθρο αλλά ένα βαρυφορτωμένο σεντούκι όπου αποθησαυρίζει τις ιστορίες δύο χιλιάδων τριακοσίων χρόνων.
Η Θεσσαλονίκη τα έχει όλα στην ανθρώπινη, καθημερινή κλίμακα και το χαίρεται, όπως το χαίρονται και οι καλεσμένοι της. Και γι αυτό αγαπιέται. Αυτή την αντίληψη για την πόλη απεικονίζει το σήμα της. Αυτό το σήμα γι αυτή την πόλη.
Mε τις ψηφίδες, ρόμβους και κύκλους, να σχηματίζουν  μία καρδιά, το νέο σήμα μεταδίδει χαρά, είναι πληθωρικό και δείχνει σαφώς προτίμηση στις εκδηλώσεις, τη γιορτή, την καλόκαρδη ελαφρότητα. Η σύνθεση δεν είναι συμπαγής, το σχήμα της καρδιάς προκύπτει από την κίνηση, την πύκνωση και την αραίωση των ψηφίδων: από μέσα προς τα έξω, από έξω προς τα μέσα –και οι δύο κατευθύνσεις είναι ανοιχτές, όπως και η πόλη. Ακόμα και η έκκεντρη θέση της καρδιάς συμβάλλει στην εξωστρέφειά του - (αποσπάσματα από κείμενο της εταιρείας).
Οι πρώτες αντιδράσεις 
«Είναι θετικά τα μηνύματα που λαμβάνουμε μέχρι σήμερα για το νέο branding. Για να είμαι ειλικρινής περίμενα να ακούσω γκρίνιες γιατί στο σήμα δεν υπάρχει ο Λευκός Πύργος ή ο Μέγας Αλέξανδρος, αλλά, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχουν προκύψει τέτοια ζητήματα. Αυτό βέβαια τελικά δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, διότι το στοίχημα που έχουμε να κερδίσουμε είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον στο εξωτερικό και σε λίγα χρόνια το λογότυπο να αποτελεί το σήμα κατατεθέν της πόλης», καταλήγει ο κ.Χέλμης.
Making of
Ακολουθεί το video της εταιρείας που αποτυπώνει  σε 1 λεπτό και 21 δευτερόλεπτα πώς προέκυψε το νέο λογότυπο. Σημειώνεται ότι το video δεν αποτελεί υλικό προβολής της Θεσσαλονίκης ή του Οργανισμού Τουρισμού, αλλά απλώς φωτίζει μερικές από τις πλευρές του έργου.