Γράφει ο Καλλισθένης
Διευκρίνιση για τους μισθούς δημοτικών αρχόντων. Ο μισθός του αντιδημάρχου είναι μισός από αυτόν του δημάρχου. Σύμφωνα με διάταξη του διαβόητου Καλλικράτη, ο αντιδήμαρχος έχει αποδοχές όσες και ο Γεν. Γραμματέας του Δήμου.
Στη Θεσσαλονίκη ο μισθός αυτός είναι 6.098 ευρώ μικτά. Σύμφωνα με δημοσιευμένο εκκαθαριστικό αντιδημάρχου, του...
... Ιουνίου 2011, αυτός ήταν και ο μισθός του αντιδήμαρχου Καπόν, νόμιμος καθόλα.
Μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, περικόπηκε. Κατά τη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο, άλλος αντιδήμαρχος δήλωσε ότι οι καθαρές αποδοχές του ανέρχονται σε 2.700 ευρώ (μικτά περίπου 4.000 ευρώ).
Έστω και περικομμένες οι αποδοχές, σε χρεοκοπημένη χώρα, τα 4.000 ευρώ για έναν αντιδήμαρχο (και είναι πολλοί) είναι μεγάλο ποσόν. Βέβαια, όσοι των αντιδημάρχων (όχι όλοι) απασχολούνται επί πολλές ώρες στο Δήμο, έχουν ίσως απώλεια του άλλου εισοδήματός τους. Και δικαιούνται να το αντικαταστήσουν.
Πρέπει όμως, να αποφασίσουμε αν η ενασχόληση με την αυτοδιοίκηση είναι επάγγελμα πλουσιοπάροχα αμειβόμενο ή προσφορά στο σύνολο. Σε έναν πληθυσμό των 300.000 δημοτών δεν υπάρχουν άραγε αξιόλογοι πολίτες που έχουν εισοδήματα, ώστε να προσφέρουν με μικρότερη αποζημίωση τις υπηρεσίες τους;
Και δεν είναι μόνον αυτό. Επαναλαμβάνουμε αυτό που γράψαμε παλαιότερα. Στους παιδικούς σταθμούς υπήρχαν εθελοντές πρόεδροι. Περιέργως (τρόπος του λέγειν το «περιέργως») κάποια στιγμή αντικαταστάθηκαν από υπαλλήλους. Λογαριάστε τώρα πόσα εκατ. ευρώ θα είχε στο Ταμείο του ο Δήμος, αν στους πάνω από 30 παιδικούς σταθμούς υπήρχαν εθελοντές πρόεδροι (και η εθελοντική προσφορά ήταν μεγάλη). Πώς θα βολεύονταν όμως οι «κολλητοί» μας;
Καλλισθένης
Διευκρίνιση για τους μισθούς δημοτικών αρχόντων. Ο μισθός του αντιδημάρχου είναι μισός από αυτόν του δημάρχου. Σύμφωνα με διάταξη του διαβόητου Καλλικράτη, ο αντιδήμαρχος έχει αποδοχές όσες και ο Γεν. Γραμματέας του Δήμου.
Στη Θεσσαλονίκη ο μισθός αυτός είναι 6.098 ευρώ μικτά. Σύμφωνα με δημοσιευμένο εκκαθαριστικό αντιδημάρχου, του...
... Ιουνίου 2011, αυτός ήταν και ο μισθός του αντιδήμαρχου Καπόν, νόμιμος καθόλα.
Μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, περικόπηκε. Κατά τη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο, άλλος αντιδήμαρχος δήλωσε ότι οι καθαρές αποδοχές του ανέρχονται σε 2.700 ευρώ (μικτά περίπου 4.000 ευρώ).
Έστω και περικομμένες οι αποδοχές, σε χρεοκοπημένη χώρα, τα 4.000 ευρώ για έναν αντιδήμαρχο (και είναι πολλοί) είναι μεγάλο ποσόν. Βέβαια, όσοι των αντιδημάρχων (όχι όλοι) απασχολούνται επί πολλές ώρες στο Δήμο, έχουν ίσως απώλεια του άλλου εισοδήματός τους. Και δικαιούνται να το αντικαταστήσουν.
Πρέπει όμως, να αποφασίσουμε αν η ενασχόληση με την αυτοδιοίκηση είναι επάγγελμα πλουσιοπάροχα αμειβόμενο ή προσφορά στο σύνολο. Σε έναν πληθυσμό των 300.000 δημοτών δεν υπάρχουν άραγε αξιόλογοι πολίτες που έχουν εισοδήματα, ώστε να προσφέρουν με μικρότερη αποζημίωση τις υπηρεσίες τους;
Και δεν είναι μόνον αυτό. Επαναλαμβάνουμε αυτό που γράψαμε παλαιότερα. Στους παιδικούς σταθμούς υπήρχαν εθελοντές πρόεδροι. Περιέργως (τρόπος του λέγειν το «περιέργως») κάποια στιγμή αντικαταστάθηκαν από υπαλλήλους. Λογαριάστε τώρα πόσα εκατ. ευρώ θα είχε στο Ταμείο του ο Δήμος, αν στους πάνω από 30 παιδικούς σταθμούς υπήρχαν εθελοντές πρόεδροι (και η εθελοντική προσφορά ήταν μεγάλη). Πώς θα βολεύονταν όμως οι «κολλητοί» μας;
Καλλισθένης