3 Μαρτίου 2011

Βούλιαξαν παρά τις εκπτώσεις τα εμπορικά καταστήματα

Από τη voria.gr
Κραυγή αγωνίας από τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης, που είδε στις χειμερινές εκπτώσεις το τζίρο του να κάνει βουτιά, κατά μέσο όρο, σε ποσοστό 30% από πέρυσι. Γεγονός που μεγαλώνει ακόμη περισσότερο το αδιέξοδο των εμπόρων αν αναλογιστεί κανείς τις εξίσου κακές για την κίνηση στην αγορά χριστουγεννιάτικη περίοδο, αλλά και η αντίστοιχη περυσινή περίοδος των εκπτώσεων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης το 90% του συνόλου...

των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ, μόνον το 10% δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων. Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 84% δηλώνουν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με πέρυσι, το 8% κυμάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 1% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Ειδικότερα, στην περιοχή του ιστορικού Κέντρου μόνον το 12% των εμπόρων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 90% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή στον τζίρο τους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.Δραγούμη και Βενιζέλου οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο απογοητευτικό ποσοστό του 2% των ερωτηθέντων. Στην περιοχή της Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά το ποσοστό των ικανοποιημένων από τον τζίρο τους επιχειρήσεων ανέρχεται στο 24% και στην περιοχή της Ερμού – Βας.Ηρακλείου-Δημ.Γούναρη, οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο 10% των ερωτηθέντων
Ανάλογη είναι η εικόνα που παρουσιάζουν και οι επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Ειδικότερα, στη Δυτική Θεσσαλονίκη το 8% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, ποσοστό 72% δηλώνει ότι υπήρξε αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη το 6% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση, ποσοστό 82% επί των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι. Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης την πρώτη και δεύτερη εβδομάδα, ενώ το 17% δήλωσε ότι καμία εβδομάδα των εκπτώσεων δεν ήταν καλή.
Αναφορικά με τα αίτια της πτώσης του τζίρου, το 37% των εμπόρων θεωρούν υπεύθυνη την οικονομική κρίση, ενώ το 22% την αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή. Στην ερώτηση ποιο μέτρο κατά τη γνώμη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονομικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν την αλλαγή ψυχολογίας του καταναλωτή (ποσοστό 31%), την ενίσχυση της ρευστότητας μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων (ποσοστό 19%),την πάταξη του παρεμπορίου (ποσοστό 17%) , την ελαστικοποίηση τραπεζικών κριτηρίων δανεισμού (ποσοστό 16%), την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ (ποσοστό 11%).