Σε μία εποχή που η Ελλάδα αναζητεί έξοδο από την ύφεση, κάποιοι συμπατριώτες μας έχουν βαλθεί να καταρρίψουν όλα τα γνώριμα στερεότυπα.
Η χώρα μας, όσο και αν ακούγεται παράδοξο, εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής, κλάδος στον οποίο και κλίση φαίνεται να έχουμε και προοπτική.
Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η εξωστρέφεια της - made in Greece - πληροφορικής είναι...
κάτι εφικτό, απλώς χρειάζεται γερμανική πειθαρχία με ελληνικό ταμπεραμέντο, ενώ υπογραμμίζουν ότι ήρθε η ώρα για καλές ιδέες και σκληρή δουλειά.
Τέτοια θετικά παραδείγματα επιχειρηματιών και στελεχών, όπως αυτά με τα οποία συνομίλησε «Το Βήμα», θα δώσουν το «παρών» στην εκδήλωση «Ηί Tech Exports» που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδος την Τετάρτη στο ξενοδοχείο Olympic Royal των Αθηνών.
Το πιο μεγάλο deal
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Exodus, κ. Γ. Κωνσταντινίδη, η εξωστρέφεια αποτέλεσε στρατηγική επιλογή. Όπως εξηγεί, πριν από τρία χρόνια, όταν ξεκίνησε η ύφεση, αποφασίστηκε να επικεντρωθούν οι δραστηριότητες της Exodus, η οποία παράγει λογισμικό για τράπεζες, στο εξαγωγικό κομμάτι.
«Θεωρήσαμε ότι για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η εταιρία πρέπει να βγει εκτός Ελλάδας. Ξέραμε πως λειτουργούν οι ξένες αγορές, κάναμε αρκετές προσπάθειες σε διάφορες χώρες και, τελικώς, οι συμφωνίες ήρθαν» σημειώνει.
Ήδη, η Exodus δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, Βαλκάνια και τον Αραβικό κόσμο, αλλά ακόμη και στον μακρινό Μαυρίκιο. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας θα ανακοινώσει στην εκδήλωση «Hi Tech Exports» την μεγαλύτερη συμφωνία που έχει συνάψει ποτέ ελληνική εταιρία της πληροφορικής με μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ευρώπη.
«Πρέπει να είσαι πολύ καλύτερος και ανταγωνιστικός από τους άλλους. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται. Πρέπει να κάνεις επενδύσεις, να φτιάξεις ένα καλό προϊόν και έτσι μπορείς να ανταγωνιστείς παγκόσμια», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης.
«Η πληροφορική δεν είναι βαριά βιομηχανία και μπορεί κανείς εύκολα να ξεκινήσει και να στελεχώσει μία τέτοια επιχείρηση, αφού υπάρχει καλό ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα. Η λογική είναι ότι πρέπει να κοιτάμε προς τα έξω και όχι προς τα μέσα» λέει, συμπληρώνοντας ότι η ανάκαμψη θα έρθει από το εξωτερικό. «Εάν κάνουν το ίδιο και άλλοι, σύντομα θα δημιουργηθεί μία κρίσιμη μάζα» καταλήγει.
Μία ελληνική πολυεθνική
Η Upstream είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές ελληνικές επιχειρήσεις από τον χώρο της Πληροφορικής και εισπράττει σχεδόν το σύνολο των εσόδων της από τις διεθνείς αγορές. Συνεργάζεται εταιρίες διεθνώς σε 45 χώρες, διαθέτει γραφεία σε οκτώ και κινείται στο προνομιακό πεδίο του mobile marketing.
«Είδαμε από την αρχή ότι ο δρόμος για την ανάπτυξη σίγουρα περιλαμβάνει το εξωτερικό. Συνεργαστήκαμε με μεγάλα brands και αυτό μας έκανε να επικεντρωθούμε στο να αναπτύξουμε ένα προϊόν ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο» επισημαίνει ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, κ. Ν. Μωραϊτάκης. «Η Ελλάδα σου κάνει τη ζωή δύσκολη, όμως το να φτιάξεις μία εταιρία είναι κάτι δύσκολο από μόνο του. Εάν όντως θέλεις να κάνεις τη δουλειά, τίποτα δεν θα σε σταματήσει» συνεχίζει.
«Η Ελλάδα είναι γεμάτη με ικανούς ανθρώπους, που το μόνο που χρειάζονται είναι το θάρρος για να ξεκινήσουν» σημειώνει και συμπληρώνει ότι μία διόρθωση στο πτωχευτικό δίκαιο θα έκανε πολύ ευκολότερη την επιχειρηματικότητα.
«Είναι αδύνατον να πετύχει κάποιος με την πρώτη. Απαιτούνται τουλάχιστον τρεις επιχειρηματικές προσπάθειες, όμως είναι εφικτό να φτιάξεις μία εξωστρεφή εταιρία. Δεν χρειάζεσαι ιδιαίτερη υποστήριξη, αλλά κυρίως σκληρή δουλειά» αναφέρει.
Όπως εξιστορεί ο διευθυντής Τεχνολογιών και Λειτουργιών της εταιρίας, κ. Π. Βιτάκης η Upstream δημιουργήθηκε το 2001 σε έναν μικρό χώρο στους Αμπελόκηπους. «Ευτυχώς, υπήρξε κερδοφορία από την πρώτη χρόνια και η συνέχεια ήταν ιδιαίτερα ανοδική, ακριβώς γιατί η εταιρία δεν εξαρτάται από την ελληνική αγορά».
«Αν θέλεις να φτιάξεις μία μεγάλη εταιρία, βάζεις στόχο την Ευρώπη και όλο τον κόσμο. Αν ξεκινήσεις με αυτή τη λογική, αυτό που θα φτιάξεις θα είναι κάτι καλύτερο, διότι αναγκάζεσαι να ανταγωνιστείς τον Ιταλό και τον Γερμανό. Αν το πετύχεις - και δεν είναι τόσο δύσκολο – δημιουργείς μία καλή εταιρία» καταλήγει.
Software για την ποντοπόρο ναυτιλία
Ο διευθυντής πωλήσεων της Sofway, η οποία δραστηριοποιείται στο ναυταλιακό λογισμικό, κ. Στ. Μαλλιάρης σημειώνει ότι η ανάπτυξη της ναυτιλίας δημιούργησε μεγάλες ανάγκες επικοινωνίας και άρα μία ευκαιρία για ειδικά, προϊόντα.
«Έχουμε πελάτες στο Ντουμπάι, στο Λονδίνο, στη Συρία και στην Ελβετία. Μάλιστα, πέρυσι είχαμε 25% αύξηση στις πωλήσεις. Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός κλάδος κάτι που σε αναγκάζει να προσαρμόζεσαι σε υψηλές ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις» λέει και συμπληρώνει ότι η χώρα μας έχει εξαιρετικές δυνατότητες στην πληροφορική.
«Όλοι οι υπάλληλοι μας είναι νέα παιδιά, έχουν φρέσκιες ιδέες και όρεξη για δουλειά. Ο κλάδος της Πληροφορικής μπορεί να αποτελέσει τον τέταρτο πυλώνα της οικονομίας μας μετά τον τουρισμό, την ναυτιλία και την διατροφή» συμπληρώνει.
«Η πληροφορική και το διαδίκτυο αποτελούν πεδίον δόξης λαμπρόν, καθώς με λίγο διαφορετικό τρόπο σκέψης και προσέγγισης πολλά νέα παιδιά μπορούν να ξεφύγουν μέσα από την παραγωγή software και διαφόρων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Είναι κάτι που μας ταιριάζει» καταλήγει ο κ. Μαλλιάρης.
e-συνταγές και e-προμήθειες
Η «Γνώμων Πληροφορικής» δραστηριοποιείται εντός κι εκτός Ελλάδας, παρέχοντας υπηρεσίες διαδικτύου και προϊόντα ανοιχτού λογισμικού, όπως εξηγεί ο διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών της εταιρίας, κ. Αλ. Μπέρλερ.
«Φτιάχνουμε διεπαφές, ώστε διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα να μπορούν να ανταλλάσσουν περιεχόμενο. Ένα παράδειγμα έχουμε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Epsos, όπου και συμμετέχουμε, στο οποίο ανταλλάσσονται ιατρικοί φάκελοι και συνταγές από χώρα σε χώρα. Ήδη εξυπηρετούμε 23 χώρες, διασυνδέοντας τις εθνικές ψηφιακές υποδομές υγείας» σημειώνει.
Η Γνώμων συμμετέχει και σε άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το PEPPOL, το οποίο αφορά στις ηλεκτρονικές προμήθειες. «Στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά Έλληνες και ξένοι θα μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς επί ίσοις όροις. Ήδη το πρόγραμμα αξιοποιείται από την 4η υγειονομική περιφέρεια, η οποία είναι ο "πιλότος" για την Ελλάδα και είναι το μοναδικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών στη χώρα μας» εξηγεί.
«Δεν είναι εύκολο να είσαι εξωστρεφής. Τα χρήματα δεν επαρκούν πάντα, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις παράλληλα και άλλα πράγματα» καταλήγει ο κ. Μπέρλερ.
Aπό tovima.gr
Η χώρα μας, όσο και αν ακούγεται παράδοξο, εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής, κλάδος στον οποίο και κλίση φαίνεται να έχουμε και προοπτική.
Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η εξωστρέφεια της - made in Greece - πληροφορικής είναι...
κάτι εφικτό, απλώς χρειάζεται γερμανική πειθαρχία με ελληνικό ταμπεραμέντο, ενώ υπογραμμίζουν ότι ήρθε η ώρα για καλές ιδέες και σκληρή δουλειά.
Τέτοια θετικά παραδείγματα επιχειρηματιών και στελεχών, όπως αυτά με τα οποία συνομίλησε «Το Βήμα», θα δώσουν το «παρών» στην εκδήλωση «Ηί Tech Exports» που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδος την Τετάρτη στο ξενοδοχείο Olympic Royal των Αθηνών.
Το πιο μεγάλο deal
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Exodus, κ. Γ. Κωνσταντινίδη, η εξωστρέφεια αποτέλεσε στρατηγική επιλογή. Όπως εξηγεί, πριν από τρία χρόνια, όταν ξεκίνησε η ύφεση, αποφασίστηκε να επικεντρωθούν οι δραστηριότητες της Exodus, η οποία παράγει λογισμικό για τράπεζες, στο εξαγωγικό κομμάτι.
«Θεωρήσαμε ότι για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η εταιρία πρέπει να βγει εκτός Ελλάδας. Ξέραμε πως λειτουργούν οι ξένες αγορές, κάναμε αρκετές προσπάθειες σε διάφορες χώρες και, τελικώς, οι συμφωνίες ήρθαν» σημειώνει.
Ήδη, η Exodus δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, Βαλκάνια και τον Αραβικό κόσμο, αλλά ακόμη και στον μακρινό Μαυρίκιο. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας θα ανακοινώσει στην εκδήλωση «Hi Tech Exports» την μεγαλύτερη συμφωνία που έχει συνάψει ποτέ ελληνική εταιρία της πληροφορικής με μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ευρώπη.
«Πρέπει να είσαι πολύ καλύτερος και ανταγωνιστικός από τους άλλους. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται. Πρέπει να κάνεις επενδύσεις, να φτιάξεις ένα καλό προϊόν και έτσι μπορείς να ανταγωνιστείς παγκόσμια», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης.
«Η πληροφορική δεν είναι βαριά βιομηχανία και μπορεί κανείς εύκολα να ξεκινήσει και να στελεχώσει μία τέτοια επιχείρηση, αφού υπάρχει καλό ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα. Η λογική είναι ότι πρέπει να κοιτάμε προς τα έξω και όχι προς τα μέσα» λέει, συμπληρώνοντας ότι η ανάκαμψη θα έρθει από το εξωτερικό. «Εάν κάνουν το ίδιο και άλλοι, σύντομα θα δημιουργηθεί μία κρίσιμη μάζα» καταλήγει.
Μία ελληνική πολυεθνική
Η Upstream είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές ελληνικές επιχειρήσεις από τον χώρο της Πληροφορικής και εισπράττει σχεδόν το σύνολο των εσόδων της από τις διεθνείς αγορές. Συνεργάζεται εταιρίες διεθνώς σε 45 χώρες, διαθέτει γραφεία σε οκτώ και κινείται στο προνομιακό πεδίο του mobile marketing.
«Είδαμε από την αρχή ότι ο δρόμος για την ανάπτυξη σίγουρα περιλαμβάνει το εξωτερικό. Συνεργαστήκαμε με μεγάλα brands και αυτό μας έκανε να επικεντρωθούμε στο να αναπτύξουμε ένα προϊόν ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο» επισημαίνει ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, κ. Ν. Μωραϊτάκης. «Η Ελλάδα σου κάνει τη ζωή δύσκολη, όμως το να φτιάξεις μία εταιρία είναι κάτι δύσκολο από μόνο του. Εάν όντως θέλεις να κάνεις τη δουλειά, τίποτα δεν θα σε σταματήσει» συνεχίζει.
«Η Ελλάδα είναι γεμάτη με ικανούς ανθρώπους, που το μόνο που χρειάζονται είναι το θάρρος για να ξεκινήσουν» σημειώνει και συμπληρώνει ότι μία διόρθωση στο πτωχευτικό δίκαιο θα έκανε πολύ ευκολότερη την επιχειρηματικότητα.
«Είναι αδύνατον να πετύχει κάποιος με την πρώτη. Απαιτούνται τουλάχιστον τρεις επιχειρηματικές προσπάθειες, όμως είναι εφικτό να φτιάξεις μία εξωστρεφή εταιρία. Δεν χρειάζεσαι ιδιαίτερη υποστήριξη, αλλά κυρίως σκληρή δουλειά» αναφέρει.
Όπως εξιστορεί ο διευθυντής Τεχνολογιών και Λειτουργιών της εταιρίας, κ. Π. Βιτάκης η Upstream δημιουργήθηκε το 2001 σε έναν μικρό χώρο στους Αμπελόκηπους. «Ευτυχώς, υπήρξε κερδοφορία από την πρώτη χρόνια και η συνέχεια ήταν ιδιαίτερα ανοδική, ακριβώς γιατί η εταιρία δεν εξαρτάται από την ελληνική αγορά».
«Αν θέλεις να φτιάξεις μία μεγάλη εταιρία, βάζεις στόχο την Ευρώπη και όλο τον κόσμο. Αν ξεκινήσεις με αυτή τη λογική, αυτό που θα φτιάξεις θα είναι κάτι καλύτερο, διότι αναγκάζεσαι να ανταγωνιστείς τον Ιταλό και τον Γερμανό. Αν το πετύχεις - και δεν είναι τόσο δύσκολο – δημιουργείς μία καλή εταιρία» καταλήγει.
Software για την ποντοπόρο ναυτιλία
Ο διευθυντής πωλήσεων της Sofway, η οποία δραστηριοποιείται στο ναυταλιακό λογισμικό, κ. Στ. Μαλλιάρης σημειώνει ότι η ανάπτυξη της ναυτιλίας δημιούργησε μεγάλες ανάγκες επικοινωνίας και άρα μία ευκαιρία για ειδικά, προϊόντα.
«Έχουμε πελάτες στο Ντουμπάι, στο Λονδίνο, στη Συρία και στην Ελβετία. Μάλιστα, πέρυσι είχαμε 25% αύξηση στις πωλήσεις. Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός κλάδος κάτι που σε αναγκάζει να προσαρμόζεσαι σε υψηλές ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις» λέει και συμπληρώνει ότι η χώρα μας έχει εξαιρετικές δυνατότητες στην πληροφορική.
«Όλοι οι υπάλληλοι μας είναι νέα παιδιά, έχουν φρέσκιες ιδέες και όρεξη για δουλειά. Ο κλάδος της Πληροφορικής μπορεί να αποτελέσει τον τέταρτο πυλώνα της οικονομίας μας μετά τον τουρισμό, την ναυτιλία και την διατροφή» συμπληρώνει.
«Η πληροφορική και το διαδίκτυο αποτελούν πεδίον δόξης λαμπρόν, καθώς με λίγο διαφορετικό τρόπο σκέψης και προσέγγισης πολλά νέα παιδιά μπορούν να ξεφύγουν μέσα από την παραγωγή software και διαφόρων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Είναι κάτι που μας ταιριάζει» καταλήγει ο κ. Μαλλιάρης.
e-συνταγές και e-προμήθειες
Η «Γνώμων Πληροφορικής» δραστηριοποιείται εντός κι εκτός Ελλάδας, παρέχοντας υπηρεσίες διαδικτύου και προϊόντα ανοιχτού λογισμικού, όπως εξηγεί ο διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών της εταιρίας, κ. Αλ. Μπέρλερ.
«Φτιάχνουμε διεπαφές, ώστε διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα να μπορούν να ανταλλάσσουν περιεχόμενο. Ένα παράδειγμα έχουμε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Epsos, όπου και συμμετέχουμε, στο οποίο ανταλλάσσονται ιατρικοί φάκελοι και συνταγές από χώρα σε χώρα. Ήδη εξυπηρετούμε 23 χώρες, διασυνδέοντας τις εθνικές ψηφιακές υποδομές υγείας» σημειώνει.
Η Γνώμων συμμετέχει και σε άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το PEPPOL, το οποίο αφορά στις ηλεκτρονικές προμήθειες. «Στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά Έλληνες και ξένοι θα μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς επί ίσοις όροις. Ήδη το πρόγραμμα αξιοποιείται από την 4η υγειονομική περιφέρεια, η οποία είναι ο "πιλότος" για την Ελλάδα και είναι το μοναδικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών στη χώρα μας» εξηγεί.
«Δεν είναι εύκολο να είσαι εξωστρεφής. Τα χρήματα δεν επαρκούν πάντα, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις παράλληλα και άλλα πράγματα» καταλήγει ο κ. Μπέρλερ.
Aπό tovima.gr