Συμπτώματα παράλυσης των δημοσίων υπηρεσιών διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη στην ετήσια Εκθεσή του, από την οποία επιβεβαιώνεται επίσης ότι το φάσμα της οικονομικής απόγνωσης απειλεί όλο και περισσότερους Ελληνες.
Οπως σημειώνεται στην εισαγωγική τοποθέτηση της Εκθεσης, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και αφορά το 2010, «η ανεξάρτητη...».
αρχή κατακλύστηκε από αναφορές, μεταξύ των οποίων πολλές αφορούσαν αιτήματα για βοήθεια (υπερχρεωμένα νοικοκυριά, άνεργοι, επιχειρηματίες σε κίνδυνο πτώχευσης κ.λπ.), ακόμη και για θέματα που δεν ενέπιπταν στο πεδίο αρμοδιότητάς της
Οι συντάκτες της Εκθεσης αναφέρουν επίσης ότι η περιστολή δαπανών από τη δημόσια σφαίρα της οικονομίας έχει σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία του κράτους και επιφέρει σαφείς επιπτώσεις σε όλο το φάσμα των σχέσεων μεταξύ διοίκησης και πολιτών.
«Καθυστερήσεις πληρωμών, ελλιπής στελέχωση σε συνδυασμό με το κύμα συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες υπηρεσίες πρόνοιας, καθυστερήσεις στις συντάξεις και στην παροχή άλλων κοινωνικών δικαιωμάτων, ανατροπή προσδοκιών για πρόσληψη επιτυχόντων σε διαγωνισμούς είναι ορισμένα από τα θέματα που κυριάρχησαν το 2010» στις αναφορές - καταγγελίες των πολιτών.
Περιγράφουν δε μια ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα για τα επίπεδα ανταπόκρισης της δημόσιας διοίκησης στα νόμιμα αιτήματα των πολιτών:
«Η καθυστέρηση, η παράλειψη απάντησης ή η έλλειψη σεβασμού των προθεσμιών εμφανίζονται συχνότερα. Πιθανόν να συνδέονται με την αμηχανία της διοίκησης όταν δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσει της. Πολίτες αναφέρουν επίσης περιστατικά αποθάρρυνσής τους εκ μέρους των υπηρεσιών όσον αφορά την άσκηση δικαιωμάτων τους, μέσω της πληροφόρησης που τους παρέχουν ή ακόμη και άρνηση πρωτοκόλλησης αιτήσεών τους».
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει η έκθεση, το 2010 ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) έλαβε 13.179 νέες αναφορές. Από αυτές, εντός της αρμοδιότητάς της ήταν το 59,8% των περιπτώσεων. Επί των εντός αρμοδιότητας αναφορών που χειρίστηκε ο ΣτΠ, το 53,07% διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση.
Aπό ethnos.gr
Οπως σημειώνεται στην εισαγωγική τοποθέτηση της Εκθεσης, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και αφορά το 2010, «η ανεξάρτητη...».
αρχή κατακλύστηκε από αναφορές, μεταξύ των οποίων πολλές αφορούσαν αιτήματα για βοήθεια (υπερχρεωμένα νοικοκυριά, άνεργοι, επιχειρηματίες σε κίνδυνο πτώχευσης κ.λπ.), ακόμη και για θέματα που δεν ενέπιπταν στο πεδίο αρμοδιότητάς της
Οι συντάκτες της Εκθεσης αναφέρουν επίσης ότι η περιστολή δαπανών από τη δημόσια σφαίρα της οικονομίας έχει σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία του κράτους και επιφέρει σαφείς επιπτώσεις σε όλο το φάσμα των σχέσεων μεταξύ διοίκησης και πολιτών.
«Καθυστερήσεις πληρωμών, ελλιπής στελέχωση σε συνδυασμό με το κύμα συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες υπηρεσίες πρόνοιας, καθυστερήσεις στις συντάξεις και στην παροχή άλλων κοινωνικών δικαιωμάτων, ανατροπή προσδοκιών για πρόσληψη επιτυχόντων σε διαγωνισμούς είναι ορισμένα από τα θέματα που κυριάρχησαν το 2010» στις αναφορές - καταγγελίες των πολιτών.
Περιγράφουν δε μια ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα για τα επίπεδα ανταπόκρισης της δημόσιας διοίκησης στα νόμιμα αιτήματα των πολιτών:
«Η καθυστέρηση, η παράλειψη απάντησης ή η έλλειψη σεβασμού των προθεσμιών εμφανίζονται συχνότερα. Πιθανόν να συνδέονται με την αμηχανία της διοίκησης όταν δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσει της. Πολίτες αναφέρουν επίσης περιστατικά αποθάρρυνσής τους εκ μέρους των υπηρεσιών όσον αφορά την άσκηση δικαιωμάτων τους, μέσω της πληροφόρησης που τους παρέχουν ή ακόμη και άρνηση πρωτοκόλλησης αιτήσεών τους».
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει η έκθεση, το 2010 ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) έλαβε 13.179 νέες αναφορές. Από αυτές, εντός της αρμοδιότητάς της ήταν το 59,8% των περιπτώσεων. Επί των εντός αρμοδιότητας αναφορών που χειρίστηκε ο ΣτΠ, το 53,07% διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση.
Aπό ethnos.gr