Με τον τίτλο «Κωδικός Κύκλος προσευχής», η γερμανική επιθεώρηση Spiegel δημοσιεύει ένα εκτενές ρεπορτάζ, που αναφέρεται σε ύποπτες πληρωμές για την υπόθεση της πώλησης υποβρυχίων της HDW Κιέλου στην Ελλάδα. Το Spiegel αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «στα τέλη Οκτωβρίου του 2010 οι έρευνες δεν είχαν εντοπίσει ακόμα ποιοι πολιτικοί και στρατιωτικοί στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και τη νότιο Αφρική είχαν δωροδοκηθεί».
«Ίσως και να μη βρεθεί ποτέ ποιοι ήταν. Αλλά το ότι οι εντυπωσιακά μεγάλες προμήθειες που...
πλήρωσε η Ferrostaal σε δήθεν συμβούλους έχουν ελάχιστη σχέση με την παροχή συμβουλών και αφορούν περισσότερο το μοίρασμα μιζών, αυτό θεωρείται πλέον βέβαιο από όσους έχουν αναλάβει τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Το αργότερο από τότε, που ερευνούν όλο και βαθύτερα τη συμφωνία με την Ελλάδα».
Από το 2000 είχε παραγγείλει η Ελλάδα τέσσερα υποβρύχια του νέου τύπου 214, το Παπανικολής, που κατασκευάστηκε στο Κίελο και ακόμα τρία για να κατασκευαστούν σε ελληνικό ναυπηγείο, συνολικής αξίας 1,14 δισ. ευρώ. Τότε στην Αθήνα κυβερνούσε ακόμα το ΠΑΣΟΚ. Μετά, το 2004, ήλθε στην εξουσία η ΝΔ και δεν ήθελε πια το υποβρύχιο, επειδή υποτίθεται έγερνε πολύ. Στην πραγματικότητα έγερνε μάλλον η χρηματοδότηση. Από το 2009 όμως το λόγο είχε και πάλι το ΠΑΣΟΚ. Και όλα ήταν καλά».
Στη συνέχεια το δημοσίευμα αναφέρεται στο ρόλο του Γιόχαν Φρίντριχ Χάουν, ο οποίος μέχρι τη συνταξιοδότησή του (το 2003), ήταν ο δεύτερος τη τάξει στη HDW και προηγουμένως 32 χρόνια στη Ferrostaal, ένας από τους σημαντικότερους μάνατζερ με μεγάλη επιρροή στο χώρο της γερμανικής εξοπλιστικής βιομηχανίας.
Όσα είπε ο Χάουν στην έκτη κατάθεσή του, ήταν καθοριστικά για την υπόθεση: «Στην Ελλάδα δεν κλείνεις δουλειές χωρίς να είσαι κοινωνικά και πολιτικά καλά δικτυωμένος».
Για αυτό - κατά τον Χάουν - και ο γάλλος πρέσβης ήταν κάθε τρεις και λίγο στα γραφεία Ελλήνων υπουργών Άμυνας και Οικονομικών.
Από tovima.gr
«Ίσως και να μη βρεθεί ποτέ ποιοι ήταν. Αλλά το ότι οι εντυπωσιακά μεγάλες προμήθειες που...
πλήρωσε η Ferrostaal σε δήθεν συμβούλους έχουν ελάχιστη σχέση με την παροχή συμβουλών και αφορούν περισσότερο το μοίρασμα μιζών, αυτό θεωρείται πλέον βέβαιο από όσους έχουν αναλάβει τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Το αργότερο από τότε, που ερευνούν όλο και βαθύτερα τη συμφωνία με την Ελλάδα».
Από το 2000 είχε παραγγείλει η Ελλάδα τέσσερα υποβρύχια του νέου τύπου 214, το Παπανικολής, που κατασκευάστηκε στο Κίελο και ακόμα τρία για να κατασκευαστούν σε ελληνικό ναυπηγείο, συνολικής αξίας 1,14 δισ. ευρώ. Τότε στην Αθήνα κυβερνούσε ακόμα το ΠΑΣΟΚ. Μετά, το 2004, ήλθε στην εξουσία η ΝΔ και δεν ήθελε πια το υποβρύχιο, επειδή υποτίθεται έγερνε πολύ. Στην πραγματικότητα έγερνε μάλλον η χρηματοδότηση. Από το 2009 όμως το λόγο είχε και πάλι το ΠΑΣΟΚ. Και όλα ήταν καλά».
Στη συνέχεια το δημοσίευμα αναφέρεται στο ρόλο του Γιόχαν Φρίντριχ Χάουν, ο οποίος μέχρι τη συνταξιοδότησή του (το 2003), ήταν ο δεύτερος τη τάξει στη HDW και προηγουμένως 32 χρόνια στη Ferrostaal, ένας από τους σημαντικότερους μάνατζερ με μεγάλη επιρροή στο χώρο της γερμανικής εξοπλιστικής βιομηχανίας.
Όσα είπε ο Χάουν στην έκτη κατάθεσή του, ήταν καθοριστικά για την υπόθεση: «Στην Ελλάδα δεν κλείνεις δουλειές χωρίς να είσαι κοινωνικά και πολιτικά καλά δικτυωμένος».
Για αυτό - κατά τον Χάουν - και ο γάλλος πρέσβης ήταν κάθε τρεις και λίγο στα γραφεία Ελλήνων υπουργών Άμυνας και Οικονομικών.
Από tovima.gr