Πολλά γράφτηκαν για την εκδήλωση της 97ης επετείου της ανακήρυξης της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου που έγινε στην Αθήνα από το Σύλλογο Βορειοηπειρωτών. Όλα σχεδόν αφορούσαν τις ενδοβορειοηπειρωτικές έριδες σχετικά...
... με σωματεία και πρόσωπα αλλά και την προκλητική συμπεριφορά κάποιων "υπερπατριωτών".
Κανείς όμως, εκτός κι αν δεν το αντιληφθήκαμε, δεν ασχολήθηκε με μία καινοτομία προσβλητική για την ιστορική μας επέτειο: την απουσία, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, της φιλαρμονικής μπάντας του Δήμου Αθηναίων!
Πρέπει να γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω για να θυμηθούμε πότε δεν υπήρχε αυτή η τυπική μεν αλλά και συμβολική παρουσία του μεγαλύτερου Δήμου της Ελλάδας μέσω του συγκροτήματος των μουσικών που συνόδευε την πορεία των διαδηλωτών κάθε χρόνο από την Μητρόπολη Αθηνών και τελευταία από τον Άγιο Γεώργιο Καρύτση, μέχρι τον Άγνωστο Στρατιώτη και εκεί ανέκρουε μετά την κατάθεση στεφάνων τον πένθιμο σκοπό και τέλος τον ΄Υμνο εις την Ελευθερία.
Βέβαια ο Σύλλογος Βορειοηπειρωτών όπως κάθε χρονιά απέστειλε τη σχετική αίτηση όπως κάθε χρονιά αλλά αυτή τη φορά δεν βρήκε ανταπόκριση. Έτσι φέτος όσοι ήταν παρόντες στην επετειακή εκδήλωση έψαλλαν τον εθνικό μας ύμνο χωρίς συνοδεία μουσικής υπόκρουσης. Όχι πως την είχαν ανάγκη για να το πράξουν. Φαίνεται λοιπόν ότι η δημοτική αρχή του Γιώργου Καμίνη εισάγει νέα ήθη στο κλεινόν άστυ.
Όμως στη συμπρωτεύουσα τα πράγματα δείχνουν να είναι χειρότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες η αντιπρόεδρος της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας Σοφία Ασλανίδου κάλεσε σε απολογία (!) τη δημοσιογράφο Δέσποινα Μηλιάδου γιατί σε εκπομπή της στο ραδιοφωνικό σταθμό του Δήμου Θεσσαλονίκης FM-100 χρησιμοποίησε τον όρο "Βόρειος Ήπειρος"! Της είπε ότι το ρεπορτάζ της, με αφορμή την δράση του προξένου ο οποίος ανακλήθηκε στην Αθήνα, ήταν μονόπλευρο και ότι η χρήση του όρου δεν είναι παραδεκτή γιατί προκαλεί!
Βέβαια τι να περιμένει κανείς από μία δημοτική αρχή όταν ο Δήμαρχος της Γιάννης Μπουτάρης πριν δύο εβδομάδες δήλωνε σε εκπροσώπους 52 αμερικανοεβραϊκών οργανώσεων ότι θέλει τις επενδύσεις και τα λεφτά τους προκειμένου να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων.
«Σάρισσα»
... με σωματεία και πρόσωπα αλλά και την προκλητική συμπεριφορά κάποιων "υπερπατριωτών".
Κανείς όμως, εκτός κι αν δεν το αντιληφθήκαμε, δεν ασχολήθηκε με μία καινοτομία προσβλητική για την ιστορική μας επέτειο: την απουσία, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, της φιλαρμονικής μπάντας του Δήμου Αθηναίων!
Πρέπει να γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω για να θυμηθούμε πότε δεν υπήρχε αυτή η τυπική μεν αλλά και συμβολική παρουσία του μεγαλύτερου Δήμου της Ελλάδας μέσω του συγκροτήματος των μουσικών που συνόδευε την πορεία των διαδηλωτών κάθε χρόνο από την Μητρόπολη Αθηνών και τελευταία από τον Άγιο Γεώργιο Καρύτση, μέχρι τον Άγνωστο Στρατιώτη και εκεί ανέκρουε μετά την κατάθεση στεφάνων τον πένθιμο σκοπό και τέλος τον ΄Υμνο εις την Ελευθερία.
Βέβαια ο Σύλλογος Βορειοηπειρωτών όπως κάθε χρονιά απέστειλε τη σχετική αίτηση όπως κάθε χρονιά αλλά αυτή τη φορά δεν βρήκε ανταπόκριση. Έτσι φέτος όσοι ήταν παρόντες στην επετειακή εκδήλωση έψαλλαν τον εθνικό μας ύμνο χωρίς συνοδεία μουσικής υπόκρουσης. Όχι πως την είχαν ανάγκη για να το πράξουν. Φαίνεται λοιπόν ότι η δημοτική αρχή του Γιώργου Καμίνη εισάγει νέα ήθη στο κλεινόν άστυ.
Όμως στη συμπρωτεύουσα τα πράγματα δείχνουν να είναι χειρότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες η αντιπρόεδρος της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας Σοφία Ασλανίδου κάλεσε σε απολογία (!) τη δημοσιογράφο Δέσποινα Μηλιάδου γιατί σε εκπομπή της στο ραδιοφωνικό σταθμό του Δήμου Θεσσαλονίκης FM-100 χρησιμοποίησε τον όρο "Βόρειος Ήπειρος"! Της είπε ότι το ρεπορτάζ της, με αφορμή την δράση του προξένου ο οποίος ανακλήθηκε στην Αθήνα, ήταν μονόπλευρο και ότι η χρήση του όρου δεν είναι παραδεκτή γιατί προκαλεί!
Βέβαια τι να περιμένει κανείς από μία δημοτική αρχή όταν ο Δήμαρχος της Γιάννης Μπουτάρης πριν δύο εβδομάδες δήλωνε σε εκπροσώπους 52 αμερικανοεβραϊκών οργανώσεων ότι θέλει τις επενδύσεις και τα λεφτά τους προκειμένου να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων.
«Σάρισσα»