Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζητούν τη βοήθεια των βατραχανθρώπων της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών, για να νοιώσουν ασφαλείς οι ναυτικοί που ταξιδεύουν ανοιχτά της Σομαλίας! Το πρόβλημα της πειρατείας δεν λέει να...
... λυθεί ακόμη και με την παρουσία πολεμικών πλοίων στη περιοχή που είναι πολύ μεγάλη για να ελεγχθεί και να προστατευτεί μ΄ αυτό το τρόπο.
Ιδιωτικές εταιρείες προστασίας,μεταξύ των οποίων τουλάχιστον μία ελληνική για την οποία έχει γράψει το Onalert, δραστηριοποιούνται στη περιοχή “νοικιάζοντας” μισθοφόρους,που προέρχονται κυρίως από Μονάδες Βατραχανθρωπων. Όλοι ,ή σχεδόν όλοι είναι απόστρατοι. Το κόστος αυτών των αποστολών προστασίας κυμαίνεται περίπου στις 40.000 δολάρια το ταξίδι.
Έλληνες εφοπλιστές έχουν ζητήσει από το ελληνικό ΥΕΘΑ να εξετάσει το ενδεχόμενο να διατεθούν δυνάμεις της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών (ΜΥΚ), οι οποίες θα αναλάβουν την ασφάλεια πλοίων που εννοείται ότι θα έχουν ελληνική σημαία και μόνο. Το κόστος των αποστολών θα καλύπτεται από τις εταιρείες ενώ θα συμφωνηθεί και το τίμημα αυτής της παροχής ασφάλειας,το οποίο και θα αποδίδεται στο Πολεμικό Ναυτικό.Τίμημα που θα είναι ασφαλώς χαμηλότερο από τις 40.000 δολάρια των ιδιωτών.
Η πρόταση είναι μάλλον πολύ πρωτοποριακή για την ελληνική πραγματικότητα ,αλλά συζητείται. Το βασικό πρόβλημα είναι πως θα περάσει μια τέτοια απόφαση στην κοινή γνώμη. Κάποιοι από τους πλοιοκτήτες επισημαίνουν ότι η αποστολή παροχής ασφάλειας σε ελληνικά εμπορικά πλοία αποτελεί αποστολή μεγάλης σημασίας για την ασφάλεια Ελλήνων ναυτικών ,αλλά και για την οικονομία της χώρας στην οποία η ναυτιλία πολλά συνεισφέρει.
Συνεπώς λένε, δεν μπορεί να υπάρξουν περιθώρια “παρεξηγήσεων” για το ρόλο που θα παίξουν εν ενεργεία στρατιωτικοί. Στην ηγεσία του ΥΕΘΑ ,υπάρχει προβληματισμός για την αποδοχή ή την απόρριψη της πρότασης. Και τα δύο έχουν τα θετικά αλλά και τα αρνητικά τους.
ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ
... λυθεί ακόμη και με την παρουσία πολεμικών πλοίων στη περιοχή που είναι πολύ μεγάλη για να ελεγχθεί και να προστατευτεί μ΄ αυτό το τρόπο.
Ιδιωτικές εταιρείες προστασίας,μεταξύ των οποίων τουλάχιστον μία ελληνική για την οποία έχει γράψει το Onalert, δραστηριοποιούνται στη περιοχή “νοικιάζοντας” μισθοφόρους,που προέρχονται κυρίως από Μονάδες Βατραχανθρωπων. Όλοι ,ή σχεδόν όλοι είναι απόστρατοι. Το κόστος αυτών των αποστολών προστασίας κυμαίνεται περίπου στις 40.000 δολάρια το ταξίδι.
Έλληνες εφοπλιστές έχουν ζητήσει από το ελληνικό ΥΕΘΑ να εξετάσει το ενδεχόμενο να διατεθούν δυνάμεις της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών (ΜΥΚ), οι οποίες θα αναλάβουν την ασφάλεια πλοίων που εννοείται ότι θα έχουν ελληνική σημαία και μόνο. Το κόστος των αποστολών θα καλύπτεται από τις εταιρείες ενώ θα συμφωνηθεί και το τίμημα αυτής της παροχής ασφάλειας,το οποίο και θα αποδίδεται στο Πολεμικό Ναυτικό.Τίμημα που θα είναι ασφαλώς χαμηλότερο από τις 40.000 δολάρια των ιδιωτών.
Η πρόταση είναι μάλλον πολύ πρωτοποριακή για την ελληνική πραγματικότητα ,αλλά συζητείται. Το βασικό πρόβλημα είναι πως θα περάσει μια τέτοια απόφαση στην κοινή γνώμη. Κάποιοι από τους πλοιοκτήτες επισημαίνουν ότι η αποστολή παροχής ασφάλειας σε ελληνικά εμπορικά πλοία αποτελεί αποστολή μεγάλης σημασίας για την ασφάλεια Ελλήνων ναυτικών ,αλλά και για την οικονομία της χώρας στην οποία η ναυτιλία πολλά συνεισφέρει.
Συνεπώς λένε, δεν μπορεί να υπάρξουν περιθώρια “παρεξηγήσεων” για το ρόλο που θα παίξουν εν ενεργεία στρατιωτικοί. Στην ηγεσία του ΥΕΘΑ ,υπάρχει προβληματισμός για την αποδοχή ή την απόρριψη της πρότασης. Και τα δύο έχουν τα θετικά αλλά και τα αρνητικά τους.
ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ