Ειδικό Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου ρίχνει στους δρόμους από τις αρχές Απριλίου το υπουργείο Υποδομών, με στόχο την πάταξη του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η δημιουργία του Σώματος αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, καθώς το υπουργείο εκτιμά ότι η δραστηριοποίησή του θα περιορίσει τουλάχιστον κατά 80% την...
εισιτηριοδιαφυγή στις αστικές συγκοινωνίες, αποφέροντας στα ταμεία του ΟΑΣΑ ποσό 10-15 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σήμερα η λαθρεπιβίβαση στα μέσα στοιχίζει τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, καθώς τα ποσοστά των λαθρεπιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ φτάνουν το 40%, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς ξεπερνούν το 10%.
Την υλοποίηση του εγχειρήματος έχει αναλάβει ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, ο οποίος πραγματοποιεί συναντήσεις με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, ώστε να αποτιμηθούν τα μοντέλα που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τέσσερα είναι τα σενάρια που εξετάζονται αυτή τη στιγμή για τη δημιουργία του Σώματος Ελεγκτών:
Σπ. Βούγιας
«Αδικαιολόγητες οι διαμαρτυρίες για τα εισιτήρια»
Αδικαιολόγητες, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, χαρακτήρισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπ. Βούγιας, τις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες των κινημάτων «Δεν πληρώνω» για τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ.
«Στη Θεσσαλονίκη, το κόμιστρο είναι το φτηνότερο σε όλη την Ελλάδα, το μισό περίπου από την Αθήνα και πολύ μικρότερο από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, σε σχέση με τα χιλιόμετρα που διανύονται», ανέφερε ο κ. Βούγιας, προσθέτοντας πως με τις διορθωτικές παρεμβάσεις που έγιναν από το υπουργείο μεγάλες κατηγορίες ευάλωτων χρηστών έχουν μειωμένο εισιτήριο. Το πρωί του Σαββάτου, δεκάδες μέλη της κίνησης «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» διοργάνωσαν νέα συγκέντρωση και πορεία, με αίτημα την ανάκληση των αυξήσεων.
Από ethnos.gr
Η δημιουργία του Σώματος αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, καθώς το υπουργείο εκτιμά ότι η δραστηριοποίησή του θα περιορίσει τουλάχιστον κατά 80% την...
εισιτηριοδιαφυγή στις αστικές συγκοινωνίες, αποφέροντας στα ταμεία του ΟΑΣΑ ποσό 10-15 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σήμερα η λαθρεπιβίβαση στα μέσα στοιχίζει τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, καθώς τα ποσοστά των λαθρεπιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ φτάνουν το 40%, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς ξεπερνούν το 10%.
Την υλοποίηση του εγχειρήματος έχει αναλάβει ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, ο οποίος πραγματοποιεί συναντήσεις με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, ώστε να αποτιμηθούν τα μοντέλα που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τέσσερα είναι τα σενάρια που εξετάζονται αυτή τη στιγμή για τη δημιουργία του Σώματος Ελεγκτών:
- Η δημιουργία νέας μονάδας στον όμιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχώνεται από ελεγκτές όλων των μέσων και θα αριθμεί περίπου 200 άτομα.
- Η δημιουργία νέας μονάδας στον όμιλο ΟΑΣΑ που θα στελεχωθεί με 120 ελεγκτές, οι οποίοι θα συνεπικουρούνται κατά περίπτωση από 50 αστυνομικούς. Η παράβαση θα πιστοποιείται επί τόπου και θα επιβάλλεται τιμωρία, σύμφωνα με τον νέο νόμο.
- Η δημιουργία νέας μονάδας περίπου 100 ελεγκτών, η οποία σε συνεργασία και συντονισμό μέσω προγραμματικών συμβάσεων με την κατά τόπους δημοτική αστυνομία θα έχει την ευθύνη του ελέγχου εισιτηρίων.
- Η δημιουργία εποπτικού επιτελικού μηχανισμού στον όμιλο ΟΑΣΑ περίπου 10-15 ατόμων και η ανάθεση του ελεγκτικού έργου σε Ιδιωτικό Ελεγκτικό Φορέα, ο οποίος θα αμείβεται με βάση τα αποτελέσματα.
Σπ. Βούγιας
«Αδικαιολόγητες οι διαμαρτυρίες για τα εισιτήρια»
Αδικαιολόγητες, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, χαρακτήρισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπ. Βούγιας, τις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες των κινημάτων «Δεν πληρώνω» για τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ.
«Στη Θεσσαλονίκη, το κόμιστρο είναι το φτηνότερο σε όλη την Ελλάδα, το μισό περίπου από την Αθήνα και πολύ μικρότερο από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, σε σχέση με τα χιλιόμετρα που διανύονται», ανέφερε ο κ. Βούγιας, προσθέτοντας πως με τις διορθωτικές παρεμβάσεις που έγιναν από το υπουργείο μεγάλες κατηγορίες ευάλωτων χρηστών έχουν μειωμένο εισιτήριο. Το πρωί του Σαββάτου, δεκάδες μέλη της κίνησης «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» διοργάνωσαν νέα συγκέντρωση και πορεία, με αίτημα την ανάκληση των αυξήσεων.
Από ethnos.gr