Η τουρκική βουλή επικύρωσε χθες την «Συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Τουρκίας για την κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής οδικής γέφυρας μεταξύ των δύο χωρών στην περιοχή της συνοριακής διόδου Κήποι - Ipsala», συμφωνία που είχε υπογραφεί στις 10 Ιουνίου 2006.
Το σχετικό νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα από την ολομέλεια της τουρκικής εθνοσυνέλευσης. Εντούτοις, ο βουλευτής της...
αξιωματικής αντιπολίτευσης (Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα) Ονούρ Οϊμέν επισήμανε πως στο άρθρο 6 της εν λόγω συμφωνίας αναφέρεται ότι η ευθύνη για τη διενέργεια των σχετικών μελετών σύμφωνα με τους όρους των διεθνών διαγωνισμών ανήκει στην ελληνική "Εγνατία Οδός ΑΕ" και ζήτησε από τη τουρκική κυβέρνηση να επεξηγήσει την κατάσταση, αφού όπως είπε, "σε τέτοιες περιπτώσεις οι ρυθμίσεις γίνονται με κοινές πρωτοβουλίες και κοινές εταιρείες".
Ο βουλευτής Αδριανούπολης του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης Νετζντέτ Μπουντάκ, δηλωσε μετά τη συνεδρίαση πως "η υπάρχουσα γέφυρα έχει μήκος 800 μέτρων εκ των οποίων τα 357 μέτρα ανήκουν στην ελληνική επικράτεια. Κατασκευάστηκε το 1958 και έχει πλάτος 7,5 μέτρων. Πρόκειται για ανεπαρκή γέφυρα, αφού δημιουργούνται μεγάλες ουρές από τις νταλίκες".
Η εν λόγω Ελληνοτουρκική συμφωνία είχε κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων στις 18 Ιουνίου 2007 με το νόμο 3579/2007. Στο αιτιολογικό του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων αναφερόταν ότι " η δεύτερη διασυνοριακή γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υφιστάμενης οδικής γέφυρας. Η κατασκευή της νέας γέφυρας θα γίνει από την κάθε χώρα, στα πλαίσια της επικράτειας της. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι αρμόδια για την ετοιμασία όλων των απαραίτητων μελετών. Το κόστος των μελετών και της κατασκευής τολμήματος της γέφυρας που βρίσκεται στην Ελληνική επικράτεια εκτιμάται σε 14 εκ".
Aπό enet.gr
Το σχετικό νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα από την ολομέλεια της τουρκικής εθνοσυνέλευσης. Εντούτοις, ο βουλευτής της...
αξιωματικής αντιπολίτευσης (Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα) Ονούρ Οϊμέν επισήμανε πως στο άρθρο 6 της εν λόγω συμφωνίας αναφέρεται ότι η ευθύνη για τη διενέργεια των σχετικών μελετών σύμφωνα με τους όρους των διεθνών διαγωνισμών ανήκει στην ελληνική "Εγνατία Οδός ΑΕ" και ζήτησε από τη τουρκική κυβέρνηση να επεξηγήσει την κατάσταση, αφού όπως είπε, "σε τέτοιες περιπτώσεις οι ρυθμίσεις γίνονται με κοινές πρωτοβουλίες και κοινές εταιρείες".
Ο βουλευτής Αδριανούπολης του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης Νετζντέτ Μπουντάκ, δηλωσε μετά τη συνεδρίαση πως "η υπάρχουσα γέφυρα έχει μήκος 800 μέτρων εκ των οποίων τα 357 μέτρα ανήκουν στην ελληνική επικράτεια. Κατασκευάστηκε το 1958 και έχει πλάτος 7,5 μέτρων. Πρόκειται για ανεπαρκή γέφυρα, αφού δημιουργούνται μεγάλες ουρές από τις νταλίκες".
Η εν λόγω Ελληνοτουρκική συμφωνία είχε κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων στις 18 Ιουνίου 2007 με το νόμο 3579/2007. Στο αιτιολογικό του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων αναφερόταν ότι " η δεύτερη διασυνοριακή γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υφιστάμενης οδικής γέφυρας. Η κατασκευή της νέας γέφυρας θα γίνει από την κάθε χώρα, στα πλαίσια της επικράτειας της. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι αρμόδια για την ετοιμασία όλων των απαραίτητων μελετών. Το κόστος των μελετών και της κατασκευής τολμήματος της γέφυρας που βρίσκεται στην Ελληνική επικράτεια εκτιμάται σε 14 εκ".
Aπό enet.gr