5 Ιανουαρίου 2011

Απειλούν να αφήσουν τα έργα στη μέση οι εργολάβοι

Από τη voria.gr
Την απειλή εκ μέρους κοινοπραξιών, που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, να αποχωρήσουν από τα έργα, λόγω των διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων που παίρνει διαστάσεις, το «μπλοκάρισμα» της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και την καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων, εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, επιβεβαίωσε ο υφυπουργός...

Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.
«Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά και αριστερά», τόνισε ο κ Μαγκριώτης μιλώντας στον σταθμό ΣΚΑΙ.
Ο υφυπουργός Υποδομών, παράλληλα, χαρακτήρισε λάθος την κίνηση πολιτών να μην πληρώνουν διόδια. Όπως είπε: «Ζημιώνουν, όχι μόνο το κράτος που εισπράττει μόνο τον ΦΠΑ από το κάθε αντίτιμο διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά, θα στραφούν εναντίον του δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη».
Πάντως, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν πράγματι ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια.
Ο υφυπουργός δήλωσε, επίσης, ότι εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης και τη μη πληρωμή διοδίων, καθώς και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις. «Εμείς θεωρούμε πως οι απαιτήσεις των τραπεζών είναι υπερβολικές. Το δημόσιο θα προσπαθήσει και θα τα καταφέρει να είναι σωστό στις συμβατικές του υποχρεώσεις»», υπογράμμισε.
Όπως εξήγησε, ο κ. Μαγκριώτης, οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες έχουν κληθεί από το υπουργείο Υποδομών, σ΄ έναν υπεύθυνο διάλογο για να «σωθούν οι αυτοκινητόδρομοι». «Κι αυτό είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου και των ίδιων των εταιρειών. Πρέπει, είπε, να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή» κατέληξε.