19 Δεκεμβρίου 2010

Πρόβλημα με τους Μουφτήδες

από τη voria.gr
Τρώγοντας έρχεται η όρεξη. Παρά τα ιδιαίτερα προνόμια που παραχώρησε η ελληνική πολιτεία στους μουσουλμάνους της Θράκης (N. 3647/2008) οι απαιτήσεις των Τούρκων δεν κόπασαν και προβάλλονται συνεχώς νέα αιτήματα. Η τουρκική εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» (3.12.2010) μας προϊδεάζει για το είδος των παραχωρήσεων που θα ζητηθεί να κάνουμε. Τα ίδια ζητούν και από τη βουλγαρική κυβέρνηση. Να δούμε όμως πρώτα, πως έχει η κατάσταση και σε τι...

... συνίσταται το πρόβλημα. Στην Ελλάδα ισχύει η «Σαρία», δηλαδή ο Ιερός Μουσουλμανικός Νόμος, σύμφωνα με τον οποίο ο Μουφτής δικάζει τις υποθέσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου των μουσουλμάνων, εφόσον το ζητήσουν και οι δύο διάδικοι. Οι δε αποφάσεις του Μουφτή ελέγχονται από το κατά τόπους Πρωτοδικείο.

Υπάρχουν φορείς και μεμονωμένοι Έλληνες πολιτικοί, που ζητούν να καταργηθεί αυτό το αναχρονιστικό καθεστώς, που είναι κατάλοιπο της θεοκρατίας και των δομών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όμως, δεν είναι τυχαίο που ο Ελευθ. Βενιζέλος, με το άρθρο 1 του Ν. 147/1914, καθόρισε «τα του γάμου των εις το μουσουλμανικόν ή το ισραηλινόν θρήσκευμα ανηκόντων, ήτοι τα αφορώντα εις την νόμιμον σύστασιν και διάλυσιν του γάμου και τις συνέπειες στις προσωπικές σχέσεις των συζύγων και των συγγενικών δεσμών, διέπονται υπό του ιερού αυτού νόμου και κρίνονται κατ' αυτόν».

Γιατί η Ελλάδα ψήφισε και διατηρεί τον μουσουλμανικό νόμο και δεν προσαρμόζεται με το ευρωπαϊκό δίκαιο; Αυτό, ίσως δεν το διερεύνησαν όσοι βλέπουν το πρόβλημα μόνον από τη μια πλευρά. Διότι, επιτρέποντας στον Μουφτή να ασκεί δικαστικά καθήκοντα, είναι φυσικό να τον διορίζει ως δικαστικό υπάλληλο ουσιαστικά. Αλλιώς, δύσκολα θα μπορούσε να αρνηθεί το αίτημα των Τούρκων, ο Μουφτής να εκλέγεται.

Γιατί επιμένουν οι Τούρκοι στην εκλογή του Μουφτή; Διότι, κατ’ αρχάς, μέσω των μηχανισμών του Προξενείου Κομοτηνής, θα επιβάλλουν τον Μουφτή που θέλουν. Ούτως ή άλλως, σήμερα εκλέγεται κάποιος, τον οποίο ναι μεν επίσημα η ελληνική πολιτεία θεωρεί «ψευτομουφτή», αλλά οι χριστιανοί πολιτικοί -και της κεντρικής εξουσίας- συναγελάζονται μαζί του για να αποκτήσουν την εύνοια του Τούρκου προξένου. Μάλιστα, προ δεκαπενθημέρου, οι δυο ψευτομουφτήδες, Ξάνθης και Κομοτηνής, φωτογραφήθηκαν με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης κ. Βαρθολομαίο.

Σε περίπτωση εκλογής, και όχι διορισμού του Μουφτή, αυτός θα διαχειρίζεται την περιουσία των βακουφίων (της περιουσίας δηλαδή των μουσουλμανικών ιδρυμάτων). Μάλιστα δε, ενώ οι διαχειριστικές επιτροπές είναι σχεδόν όσες και τα βακούφια, η απαίτηση των Τούρκων είναι να συγκεντρωθεί η εξουσία διαχείρισης στους δυο μουφτήδες. Αυτό σημαίνει, πακτωλό χρημάτων, που θα χρησιμοποιηθούν μέσα στην Ελλάδα, για την προπαγάνδα της Τουρκίας, προς πλήρη τουρκοποίηση της Θράκης (τώρα απλώς υπάρχει συνδιοίκηση).

Τι έγραψε, λοιπόν, η Τζουμχουριέτ: Ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες της, «η ελληνική κυβέρνηση, από το έτος 2011, θα δώσει άδεια ώστε οι μουφτήδες να εκλέγονται από τον λαό. Όμως οι μουφτήδες αυτοί δεν θα έχουν αρμοδιότητες ως ιεροδίκες». Ζητούν δηλαδή, και να εκλέγεται ο...

... οιοσδήποτε αρεστός στον Τούρκο πρόξενο, ακόμη και εντελώς αγράμματος, αλλά και να έχει δικαστικές αρμοδιότητες!

Υποστηρίζουν δε οι Τούρκοι, ότι οι αρμοδιότητες αυτές είναι ένα δικαίωμα που τους αναγνωρίστηκε με τη Συνθήκη της Λοζάνης. Αυτό είναι εντελώς ψευδές και εύκολα μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει. Εκείνο όμως το οποίο δεν λέγουν, είναι οι μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν προνόμια που δεν έχουν οι χριστιανοί της επικράτειας. Σε ποσοστό 5 τοις χιλίοις εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., αλλά με το ίδιο ποσοστό και στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Πρόκειται για μια ρατσιστική πράξη σε βάρος των Ελλήνων χριστιανών. Και φυσικά αντισυνταγματική, αλλά περιέργως, κανείς μέχρι σήμερα δεν προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι, ότι η ελληνική πολιτεία ψηφίζει νόμους, προσφέροντας ουσιαστικά τη βακουφική περιουσία στο τουρκικό Προξενείο και λησμονεί ότι με τη Συνθήκη της Λοζάνης ισχύει η «αμοιβαιότητα», σύμφωνα με την οποία επιβάλλεται να ισχύσουν τα ίδια και με τα χριστιανικά βακούφια του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, του οποίου η περιουσία έχει καταληφθεί από το τουρκικό κράτος.
Ο Μακεδών
Για την αντιγραφή «Σάρισσα»