Από το γενικό διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει καμία απαγόρευση για είσοδο και έξοδο από τα λιμάνια της Αμμοχώστου, της Κερύνειας και του Καραβοστασίου, υποστηρίζει η Κομισιόν, σύμφωνα με την εφημερίδα ο "Φιλελεύθερος". Την άποψη αυτή διατύπωσε η εκπρόσωπος του επιτρόπου Διεύρυνσης Στέφαν Φούλε, Άντζελα Φιλότε, η οποία...
... κλήθηκε από τον ανταποκριτή της εφημερίδας στις Βρυξέλλες, να τοποθετηθεί επί της νομιμότητας διεξαγωγής απευθείας εμπορίου από κατεχόμενο τμήμα της επικράτειας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Η ερώτηση, που υποβλήθηκε είναι η εξής: «Ο πρόεδρος της Κομισιόν κ. Μπαρόσο, σε πρόσφατη επιστολή που απέστειλε στην Κύπρια ευρωβουλευτή Ελένη Θεοχάρους, υποστήριξε τη νομική βάση που επιλέγηκε για τον Κανονισμό του απευθείας εμπορίου για τους Τουρκοκυπρίους, από το βόρειο τμήμα της Κύπρου. Αναφέρθηκε επίσης στη Θέουτα, τη Μελίγια, το Γιβραλτάρ και τη Χέλγκολαντ σαν παρόμοιες περιπτώσεις. Θα ήθελα να ρωτήσω πώς θα ήταν δυνατόν να υπάρξει απευθείας εμπόριο από το βόρειο τμήμα της Κύπρου, δεδομένου ότι τα λιμάνια της Αμμοχώστου, της Κερύνειας και του Καραβοστασίου είναι παράνομα, καθώς βρίσκονται σε μια κατεχόμενη περιοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως αποτέλεσμα της τουρκικής εισβολής του 1974».
Η εκπρόσωπος του επιτρόπου Διεύρυνσης Στέφαν Φούλε, Άντζελα Φιλότε, απάντησε: «Η Κομισιόν γνωρίζει ότι η Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας κήρυξε τα τρία λιμάνια που αναφέρονται στην ερώτησή σας κλειστά, μετά τα γεγονότα του 1974. Ωστόσο, η Κομισιόν αντιλαμβάνεται ότι υπό το γενικό διεθνές δίκαιο δεν υπάρχει καμιά απαγόρευση για είσοδο και έξοδο από τα λιμάνια αυτά. Δεν έχει επιβληθεί κανένα εμπορικό εμπάργκο στο βόρειο τμήμα της Κύπρου, είτε από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ είτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Ο επίμαχος κανονισμός για το απευθείας εμπόριο βρίσκεται πλέον ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Εκεί, πρέπει να ευαισθητοποιηθούν οι Έλληνες ευρωβουλευτές και να δικαιολογήσουν, τουλάχιστον, τον μισθό τους.
«Σάρισσα»