8 Αυγούστου 2017

Ξεκίνησαν οι πρώτες δοκιμές τροχοδρόμησης του ελληνικού κινητήρα Τurboprop STV-100TP (ΒΙΝΤΕΟ)

Ημέρα ορόσημα για την ελληνική αεροπορική βιομηχανία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί  η 5η Αυγούστου, αφού την ημέρα εκείνη πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμές τροχοδρόμησης του πρώτου (δείτε το βίντεο)...


... ελληνικού κινητήρα Τurboprop STV-100TP επί ενός μετασκευασμένου υπερελαφρού αεροσκάφους Avid Flyer.

Ο κινητήρας STV-100TP της ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Stuttgart Engineering, δοκιμάστηκε αρχικά εκτεταμένα επί του αεροσκάφους στο έδαφος, τον περασμένο Ιούνιο και Ιούλιο και στις αρχές Αυγούστου ξεκίνησαν οι δοκιμές τροχοδρόμησης του αεροσκάφους από όπου προέρχεται και το βίντεο.

Η απόδοση του κινητήρα ήταν εξαιρετική και ξεπέρασε τις εκτιμήσεις και τις προσδοκίες των Ελλήνων μηχανικών. Οι δοκιμές τροχοδρόμησης του αεροσκάφους εξοπλισμένου με τον κινητήρα STV-100TP  θα συνεχιστούν ολόκληρο τον μήνα όπου και λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών (υψηλές θερμοκρασίες, 37 βαθμοί Κελσίου) θα δοκιμαστεί η απόδοση του κινητήρα υπό άκρως ρεαλιστικές συνθήκες καύσωνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν την ημέρα των δοκιμών δεν κατεγράφησαν διακυμάνσεις στην απόδοση του κινητήρα, καθώς και κραδασμοί. Επιπλέον χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η απλότητα στις διαδικασίες έναρξης και τερματισμού της λειτουργίας του STV-100TP. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει την απόφαση της εταιρείας να αναπτύξει Τurboprop κινητήρες για υπερελαφρά αεροσκάφη.

Οι πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους με τον κινητήρα STV-100TP θα ξεκινήσουν στις αρχές Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσουν 7 μήνες δηλ. θα ολοκληρωθούν περίπου τον Μάρτιο του 2018. Η πιλοτική του STV-100TP παραγωγή προσδοκάται να ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους.

Το αεροσκάφος δοκιμών πρόκειται για ένα υπερελαφρό αεροσκάφος Avid Flyer μετασκευασμένο από τους μηχανικούς της Stuttgart Engineering και όπως διαπιστώθηκε η αντικατάσταση του υπάρχοντος κινητήρα από τον TSV-100TP είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του συνολικού βάρους του κατά 40 κιλά.

Όπως σημειώνουν οι μηχανικοί της Stuttgart Engineering το μικρό βάρος του κινητήρα TSV-100TP επιτρέπει την σχεδίαση και κατασκευή ακόμη και δικινητήριων υπερελαφρών αεροσκαφών, ενώ ήδη έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον για τον κινητήρα από την διεθνή αγορά.

Όσον αφορά το καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο STV-100TP είναι τύπου Jet A1, Κηροζίνη Αεροπορίας, απλή Κηροζίνη, Diesel, και Βιοκαύσιμο. Ο STV-100TP έχει το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία του διεθνώς, αφού είναι κατά 2/3 ελαφρότερος από τους υπάρχοντες διεθνώς κινητήρες.

Ο STV-100TP μπορεί να χρησιμοποιηθεί υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές σε ολόκληρο τον κόσμο, από τα πλέον θερμές μέχρι και τις πλέον ψυχρές περιοχές του πλανήτη και χάρις στην σταθερή του ισχύ επιτρέπει την απογείωση των ελαφρών αεροσκαφών και αεροχημάτων ακόμη και από μικρούς σε μήκος διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης. (viadiplomacy)