9 Αυγούστου 2017

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης... βρίσκεται από χθες στα Κηπιά Καβάλας (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Ο Έλληνας κροίσος κάθεται από χθες, με το γνώριμό του στυλ, στο γραφείο του

Μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές και όχι μόνο προσωπικότητες του κόσμου, ο Αριστοτέλης Ωνάσης, πήρε τη θέση του από χθες (δείτε τις εικόνες)...


... στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων του Θεόδωρου Κοκκινίδη στα Κηπιά της Καβάλας.

Ο μύθος και η ακτινοβολία του μύθου του Έλληνα κροίσου ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα και το όνομά του έγινε συνώνυμο του πλούτου και της αίγλης. Ο Θεόδωρος Κοκκινίδης φιλοτέχνησε το κέρινο ομοίωμά του, το οποίο έχουν τη τύχη να δουν από κοντά όσοι επισκεφτούν το μουσείο.

Μιλώντας στη Voria.gr ο κ. Κοκκινίδης ανέφερε ότι η ιδέα για τη φιλοτέχνηση του ομοιώματος Ωνάση υπήρχε αρκετό καιρό στο μυαλό του. «Πάντα μου κέντριζε το ενδιαφέρον ο βίος, το έργο και η βαρύτητα της προσωπικότητας του Αριστοτέλη Ωνάση. Είναι ένα πρόσωπο διαχρονικό», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων, εκτός από τον Αριστοτέλη Ωνάση μπορεί κανείς να δει και αρκετά άλλα κέρινα ομοιώματα, Ελλήνων και ξένων, όπως της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Μαντόνα, του Ανδρέα Παπανδρέου, του Τζόνι Ντεπ, του Κωνσταντίνου Καβάφη, κ.α. «Προσπαθώ να κρατάω μια ισορροπία ανάμεσα σε Έλληνες και ξένους, καθώς στο μουσείο υπάρχουν και ξένοι επισκέπτες. Πρόκειται για πρόσωπα που τιμώ. Κριτήριο αποτελεί πάντα η διαχρονικότητά τους», αναφέρει ο κ. Κοκκινίδης.

Από το 2010 το Μουσείο
Το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στα Κηπιά Καβάλας δημιουργήθηκε το 2010 με ιδιωτική πρωτοβουλία του ίδιου του Θεόδωρου Κοκκινίδη και αυτή τη στιγμή διαθέτει 26 κέρινα ομοιώματα.

Πρόκειται για το δεύτερο χρονικά Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στην Ελλάδα, μετά από αυτό των Ιωαννίνων του Παύλου Βρέλλη, το οποίο επικεντρώνεται σε ιστορικά πρόσωπα. Νωρίτερα, ο Θεόδωρος Κοκκινίδης είχε σπουδάσει μουσική στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και αργότερα έκανε μαθήματα ζωγραφικής στην Ελευθερούπολη. Κυρίως είχε αφοσιωθεί σε πορτραίτα και από εκεί πέρασε γρήγορα στη γλυπτική.

«Ήταν μια προσωπική, φυσική μου ανάγκη η δημιουργία του μουσείου. Ήταν στόχος ζωής», αναφέρει. «Η διαφορά με το μουσείο στα Ιωάννινα είναι ότι εγώ επικεντρώνομαι σε σύγχρονες φιγούρες και όχι τόσο ιστορικές», προσθέτει. Μέσα στην οικονομική κρίση, όπου ο πολιτισμός συνήθως μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων του κ. Κοκκινίδη έχει υψηλή επισκεψιμότητα, ενώ δεν λείπουν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων από τις γύρω περιοχές.

«Σε μία περίοδο που όλα καταρρέουν γύρω μας, μπορώ να είμαι ευγνώμων για το Μουσείο και το ενδιαφέρον του κόσμου», αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Κοκκινίδης, προσθέτοντας ότι η τοποθεσία του μουσείου κοντά σε παραλίες, διευκολύνει την επίσκεψη τουριστών.

Ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας
Ποια όμως είναι αλήθεια η διαδικασία φιλοτέχνησης των κέρινων ομοιωμάτων και πόσο διαρκεί κάθε φορά; Σύμφωνα με τον κ. Κοκκινίδη, το καθαρά καλλιτεχνικό κομμάτι διαρκεί περίπου 5 μήνες, ωστόσο, πριν από αυτό υπάρχει μία «μελέτη» της προσωπικότητας του καθενός, ώστε αυτή να αποτυπωθεί όσο το δυνατόν καλύτερα στο κερί.

Ο καλλιτέχνης δημιουργεί πρώτα τη φιγούρα σε πηλό και στη συνέχεια το καλούπι «αντιγράφεται» σε κερί. Ο κορμός του εκάστοτε προσώπου δημιουργείται με πολυεστέρα, ενώ στηρίζεται σε σιδερένιο σκελετό.

Ρένα Βλαχοπούλου... η δυσκολότερη
Η μεγάλη Ελληνίδα κωμικός, Ρένα Βλαχοπούλου ήταν για τον Θεόδωρο Κοκκινίδη η δυσκολότερη δημιουργία. «Πρόκειται για ένα πρόσωπο με μεγάλη νευρικότητα στις εκφράσεις της, κάτι που ήταν δύσκολο να αποτυπωθεί εύκολα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι σπουδαίοι Έλληνες ποιητές, Γιώργος Σεφέρης και Γιάννης Ρίτσος, είναι ανάμεσα στα πρόσωπα που θα ήθελε να φιλοτεχνήσει, ενώ σε αυτά προσθέτει τους ηθοποιούς, Γεωργία Βασιλειάδου, Δημήτρη Χορν και Έλλη Λαμπέτη.
του Γιάννη Λέκκα, voria.gr