27 Ιουλίου 2017

Η Βουλγαρία σχεδιάζει βουλγάρικο «Τούρκικο ρεύμα»

Ο πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοβ, μετά την αποτυχία του «Νότιου Ρεύματος», το 2014, ελπίζει η χώρα του να παίξει σημαντικότερο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου...
... και γι’ αυτό η κυβέρνηση έχει επικεντρώσει την προσοχή της στον σταθμό διανομής φυσικού αερίου «Μπαλκάν», στις όχθες της Μαύρης θάλασσας, που φιλοδοξεί να πουλάει φυσικό αέριο σε τιμές χονδρικής στα κράτη της περιοχής και στην Κεντρική Ευρώπη.

Πρόσφατα η υπουργός Ενέργειας Τεμενούζκα Πετκόβα υπέγραψε με τον διευθυντή της «Γκαζπρομ», Αλεξέι Μίλερ, στην Πετρούπολη, χρονοδιάγραμμα για την διεύρυνση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου της Βουλγαρίας ενώ ο πρωθυπουργός άφησε υπόνοιες για νέες άμεσες διανομές ρώσικου φυσικού αερίου μέσω ενός νέου αγωγού για τον οποίο η κυβέρνηση περιμένει άδεια από τις Βρυξέλλες.

Από την «Γκάζπρομ» επιβεβαίωσαν στην Βουλγαρική Ραδιοφωνία, πως τοποθετούν νέο «βουλγάρικο» αγωγό που θα έχει περίπου την ίδια χωρητικότητα με το «Τούρκικο ρεύμα» και δη γύρω στα 15.7 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.

Το γεγονός αυτό μαζί με την υπογραφή του Μνημονίου για την κατασκευή του Κάθετου διαδρόμου διανομής φυσικού αερίου που να συνδέει την Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Ρουμανία και την Ουγγαρία, επιβεβαιώνει πως σύντομα θα αρχίσει να κινείται φυσικό αέριο από και προς την Βουλγαρία. Βάσει αυτών των παραγόντων αρχίζουν να σχεδιάζονται μακροχρόνια μεγαλόπνοα πρότζεκτ που προβλέπεται να κοστίσουν δισεκατομμύρια €.

Αυτό φυσικά προκαλεί τους σκεπτικιστές και εμφανίστηκαν πλήθος κριτικές για το ότι η Βουλγαρία δεν έχει φυσικό αέριο, πως είμαστε στην άκρη της Ευρώπης, πως είμαστε μακριά από τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους διανομής φυσικού αερίου, πως το Κέντρο διανομής «Μπαλκάν» δεν υπάρχει ακόμα ούτε σαν προσχέδιο και πως δεν είναι σίγουρο αν τα χρήματα που θα ξοδέψει η κυβέρνηση θα αποσβεστούν.

Το κέντρο διανομής φυσικού αερίου «Μπαλκάν», η διεύρυνση του εσωτερικού δικτύου διανομής φυσικού αερίου και η κατασκευή διασυνδετικών αγωγών με τα γειτονικά κράτη αν δεν αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους και είναι τελικά ασύμφορα κινδυνεύουν να έχουν την τύχη του «Νότιου Ρεύματος» και να μην υλοποιηθούν ποτέ.