10 Ιουλίου 2017

Περάστε κόσμε! Απολυτήριο λυκείου με γραπτό… 2 (δύο)

Ιστορίες τρέλας στα ελληνικά σχολεία

Πανελλαδικές Ιστορίες τρέλας και απόδειξη πως κάτι δεν πάει καλά στο "βασίλειο" του Λυκείου. Τα στοιχεία που έρχονται στο φως...
... για τις επιδόσεις των μαθητών στις προαγωγικές εξετάσεις ή αυτές για το απολυτήριο είναι χαρακτηριστικές.

Υπάρχουν μαθητές που πήραν απολυτήριο με γραπτό… 2, 5 ή ακόμα και 6 προκύπτει από τα στοιχεία που φέρει στο φως δημοσίευμα της Καθημερινής. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Αν ένας μαθητής πάρει 20 σε ένα εύκολο μάθημα, 15 σε δυο σχετικά εύκολα και… να ‘σου το απολυτήριο.

Μαθητές Λυκείου κατάφεραν (!) να πάρουν προαγωγή ή απολυτήριο με μέσο όρο πολύ κάτω από τη βάση, όπως 5 ή 6, σε μαθήματα όπως η Γλώσσα και τα Μαθηματικά! Υπάρχουν επίσης μαθητές σε λύκεια της Αθήνας που έχουν γράψει στο τελικό διαγώνισμα ακόμη και 2 ή 3 αλλά «σώθηκαν» από τον επιεική προφορικό βαθμό και το νέο σύστημα προαγωγής που έχει ρίξει τη βάση στο 9,5!

Είναι η πιο τρανή απόδειξη της απαξίωσης του Λυκείου από τους ίδιους τους μαθητές, που αδιαφορούν σε προκλητικό βαθμό για όλα τα μαθήματα εκτός εκείνων που είναι στις πανελλαδικές και θα τους δώσουν το εισιτήριο για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Και φυσικά, δεν φταίνε μόνο οι μαθητές αλλά κι εκείνοι που τους ενισχύουν την… αδιαφορία.

Και δεν είναι μόνο οι καθηγητές ή οι γονείς αλλά και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, που κάθε λίγο και λιγάκι αλλάζει τα πάντα. Το 9,5 ως μέσος όρος προαγωγής στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου ορίστηκε επί Αρσένη στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και ήταν η απαιτούμενη βάση για όλα τα μαθήματα που εξετάζονταν σε πανελλαδικό επίπεδο. Μετά, άλλαξε επί υπουργίας Πέτρου Ευθυμίου όταν καταργήθηκαν οι Πανελλαδικές της Β’ Λυκείου και το 9,5 επεκτάθηκε και στην Α’ Λυκείου.

Το 2009 το πλαίσιο έγινε πιο αυστηρό: ελάχιστος γενικός βαθμός για προαγωγή ή απολυτήριο 10, μέσος όρος στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά 10 και 8 στα άλλα μαθήματα. Το 2015, καταργήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων και επανήλθε το 9,5 ως βάση προαγωγής ή απόλυσης στο Λύκειο.

Ιστορίες απόλυτης τρέλας
Από τη στιγμή που δεν υπολογίζονται οι βαθμοί στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το απολυτήριο και για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ δεν λαμβάνονται υπόψη ούτε τα προφορικά ούτε ο βαθμός του απολυτηρίου, έκαναν τα πράγματα ακόμη χειρότερα.

Σε γενικό λύκειο της Αθήνας, μαθητής πέρασε από τη Β’ τάξη στη Γ’ με 7 στα Αρχαία (έγραψε 3 στις ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου), 8 στη Γλώσσα (έγραψε 5 στις εξετάσεις) και 6,8 στην Ιστορία (με 4 στις εξετάσεις). Ο μέσος όρος ήταν 9,8 και διασώθηκε από τους βαθμούς στα Θρησκευτικά, την Ερευνητική Εργασία και την Πολιτική Οικονομία, στα οποία είχε άριστα.

Άλλος μαθητής προήχθη με βαθμό λίγο πάνω από το 10 αλλά είχε 6,3 στα Μαθηματικά, 8,5 στη Φυσική, 9,3 στα Αρχαία και άριστα σε Ερευνητική Εργασία και Πολιτική Παιδεία.

«Επειδή οι ενδοσχολικές εξετάσεις προηγήθηκαν των Πανελλαδικών, οι τελειόφοιτοι κράτησαν δυνάμεις για τις Πανελλαδικές. Έτσι, ήρθαν στις ενδοσχολικές εξετάσεις με επανάληψη ενός απογεύματος, ακόμη και πολύ καλοί μαθητές σημείωσαν επιδόσεις κατώτερες της γενικής τους εικόνας» δήλωσε στην Καθημερινή η Ελένη Γεωργακοπούλου, φιλόλογος σε σχολείο του Παγκρατίου.